• Anonym (Moa)

Han är född kvinna

Jag har träffat en man en tid, vi har inte haft sex eller något intimt än. Men relationen har utvecklats och jag tycker genuint om honom, stor förälskelse. 

Jag visste däremot inte att han var född som kvinna förrän för ett par dagar sedan. Han tog upp det som ingenting, och uppträdde som att jag redan visste. Vilket jag inte gjorde. Min reaktion var kanske inte helt okej, jag blev tyst och lite kall. 

Jag vet inte hur jag ska fortsätta. Vilka frågor bör jag ställa?

• Svar på tråden Han är född kvinna
  • Anonym (Hm)

Om du vill gå vidare med relationen ska du ställa alla frågor du behöver för att känna dig bekväm. Vill du inte gå vidare behöver du inte ställa någon fråga alls. Det är onödigt att dra upp ett ämne som troligtvis redan är känsligt om du ändå tänker avsluta. 

• Anonym (a)

Låter jättemärkligt.Att han skulle ta upp det casual och sen inte reagerar på att du blev tyst och kall?

Du ställer de frågor som du vill veta svaret på. Sånt varierar. Jag hade inte brytt mig om att han bytt kön men att han verkar tro att du vet hade förvirrat mig enormt.

• Anonym (Moa)
    Anonym (a) skrev 2025-05-21 12:11:12 följande:

Låter jättemärkligt.Att han skulle ta upp det casual och sen inte reagerar på att du blev tyst och kall?

Du ställer de frågor som du vill veta svaret på. Sånt varierar. Jag hade inte brytt mig om att han bytt kön men att han verkar tro att du vet hade förvirrat mig enormt.

Han var helt säker på att jag visste det. Tydligen hade han någon text på sin presentationssida som berättar detta, men jag fattade väl inte det. Känner mig urdum nu. Han menar att vi pratat kort runt det förut och att han var säker på att jag visste. 

Jag försöker verkligen komma ihåg, men tror att vi uppfattat olika vad vi pratat om. Han har berättat att han haft en svår tonår, med drogmissbruk med mera och berättat att han omvandlat sig...vilket jag tolkade att han var helt emot droger nu. Samt har han berättat att han opererat brösten för att de var tubulära, vilket jag bara tolkade som "man-boobs".

Jag tycker ju om honom liksom, jättemycket faktiskt. Och vill förstå och veta mer.

Finns det några frågor som mna bör ställa eller frågor som man bör undvika? Jag är fruktansvärt noob inom ämnet. Jag vet att han opererat brösten, men är det fel att fråga om han opererat könet? 

Och om han har opererat könet ... hur fungerar det med sex?
  • Anonym (Fungerar den?)

Det jag tycker är viktigt att veta, om hans penis öht fungerar? Det påverkar sexlivet.

Om du har tänkt dig barn, så går det inte om ni inte adopterar.

Jag hade nog blivit rätt avtänd och fått svårt att tänka mig ett förhållande. Men du är kanske mer öppen.

• EnAnonumius
    Anonym (Moa) skrev 2025-05-21 12:58:37 följande:
    Finns det några frågor som mna bör ställa eller frågor som man bör undvika? Jag är fruktansvärt noob inom ämnet. Jag vet att han opererat brösten, men är det fel att fråga om han opererat könet? 

Och om han har opererat könet ... hur fungerar det med sex?
    Det finns inga "mallar" och/eller "tumregler" på vilka frågor man bör ställa.

Som (a) skrev det så snyggt: Du ställer de frågor DU vill veta svaret på.

Alltså det är ju ingen "allmän" kunskap om hur sexet funkar för en  F2M(Female to Male) om de har opererat sig.  Så hör med honom.                                         

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Process)

Det är ju jättetrist att du inte alls uppfattat att du börjat dejta en person som du inte förstod var trans, men rent krasst så kan ju ingen berätta hur du ska göra, utan du får väl smälta detta och sen ta ställning.

Det är ju en del i att vara förälskad att vara lite blind, och detta blir väl ett tydligt uppvaknande om att ni helt pratat om varandra..... Vilket ni naturligtvis får hantera.

För honom blir det ju också helt annorlunda, när han trott du förstått vad han pratat om, och när han sen inser att det inte alls var så...

• Anonym (Moa)

En fråga till ... urdum!!!

Kallas det att han är transman eller transkvinna? Jag förstår inte det. 

• Anonym (Process)
    Anonym (Moa) skrev 2025-05-21 13:32:51 följande:

En fråga till ... urdum!!!

Kallas det att han är transman eller transkvinna? Jag förstår inte det. 

Man kallar det transman, utifrån att det är den manliga könsidentiteten som  ses som viktig. Och du bör nog googla lite själv, om du inte fortsatt vill känna dig dum. 
  • Anonym (Moa)

Han är på väg hit nu och vi ska prata. 

• Anonym (Emmy)

Oj jag skulle tappa intresset efter ett sådant avslöjande 

Svar på tråden Han är född kvinna