Gynekolog lyssnar inte!
Har nu varit till gynekolog nr 10 tror jag. Har tappat räkningen. Får seriöst ingen bra hjälp, alla skriver fel i journalen och ingen LYSSNAR på mig. Spelar ingen roll om jag är bestämd, ledsen, arg, berättar hela min underlivs historia från början till slut, alla behandlingar, diagnoser osv. Jag får ingen bra hjälp, empati, ingen lyssnar. Är den svenska vården så pass dålig eller har jag haft oturen att möta alla dessa empatilösa/odugliga gynekologer?
Mina besvär: 1.5års tid av sveda, svullnad, ömhet, smärta, flytningar, klåda. Tog ett vävnadsprov i år och det visade platta kondylom (drf ingen har SETT vad jag besvärats med i över 1års tid). I samband detta har jag nu fått svar att jag också har svamp (troligtvis det också från och till hela tiden, men som äntligen syntes i mikroskop). Sen säger hon "du har inga kondylom kvar" och så säger jag "det är ju platta kondylom och de syns ju inte, man måste ha på en vätska så de kommer fram" och svarar tillbaka "du är så röd och irriterand för nere så det tänker jag inte göra" och så får jag argumentera med henne att de togs ju ett vävnadsprov och svaret är platta kondylom! Och så skriver hon i journalen "inga kondylom". Man blir ju helt galen på detta. Skriver ju fel i journalen hela tiden.
Jag fick behandling mot svamp med svampkräm (canesten) för 6mån sedan och då reagerade underlivet med ilande smärta som jag idag fortfarande har ont av när jag får mens, under mens och strax efter mens.Alltså samma smärta som jag fick av canesten krämen (Läst detta är när slemhinnorna är som tunnast/lägst östrogen) så troligtvis har svampkrämen orsakat tunna slemhinnor. Detta har jag försökt få hjälp med av 3 olika gynekologer och INGEN förstår mig, lyssnar på mig om detta problem jag fått av canesten.
Det är jättebra att svampen äntligen syntes, men det är ju reaktionen av canesten krämen jag besväras mest av i det stora hela just nu. Senaste gynekologen sa bara "ja du har nog känsliga slemhinnor men slemhinnornas förmåga att läka är bra". Men jag får ingen hjälp att läka det, reaktion kommer ju fortfarande under menscykeln.
Ska få långtidsbehandling med Flucozanol varje dag i 3mån är planen nu och ska på besök om en månad för att kolla underlivet igen. Finns det någon här med bra tips att motverka för framtoda svampinfektioner, samt vad man ska göra mot reaktionen jag fått av canesten? :(