• Anonym (ll)

Vart går gränsen för tillit?

Ja, vart går gränsen för tillit? 

Min kille och jag har snackat om hur kul det vore att skaffa hund varpå jag, som kommer från en riktigt "hund-familj" frågat honom om han haft hund eller har erfarenhet av det, till vilket han sagt "nej". Nu visar det sig att hans ex och han, som tydligen även bodde ihop under mer än ett år (helt ny info, trots att det uppstått flertalet tillfällen där han hade kunnat säga det), hade en hund som han tagit hand om och skapat ett starkt band med... Överreagerar jag eller är det valid att tveka lite på vad mer det är han döljer?  

Vi började dejta i september 2024 och fick precis reda på att han och hans ex, efter fyra år tillsammans, valde att gå skilda vägar i november 2023. Däremot, då han "skapade ett starkt band" med hennes hund, sågs dom fortfarande alla tre, tills maj förra året. Det som stör mig med denna info är lite att, jag hade nog inte vart över en människa som jag varit med i fyra år på några månader...och om dom sågs i maj, och vi träffades i september - var jag ett rebound då? Kan man ha en emotionell koppling till nåns hund (eller en relation) och ändå kunna gå vidare från själva exet? 

Jag undrar då - överreagerar jag? Är dessa smålögner som vore så lätta att bara säga eftersom vi talade om relaterade ämnen, rimliga å hans sida, eller är det en varningsflagga? Kan man komma över någon man varit tillsammans med i fyra år, på några månader för att sedan gå in i relation med någon annan drygt ett år efter? 

• Svar på tråden Vart går gränsen för tillit?
  • Anonym (Mia)

Ja, det kan man. Det är inte alltid så att allt är toppen fram tills man går isär. Medvetet eller omedvetet kan man ha lämnat relationen tidigare om den inte varit på topp. 

• Anonym (Ja)

Herregud, jag var ihop med min exman i över 20 år och var definitivt över/ klar med relationen 6 månader efter avslutat. Allting beror ju på varför det blev slut

Svar på tråden Vart går gränsen för tillit?