Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anma72

Otrohet

För fem månader sen (på min födelsedag) fick jag reda på att min särbo haft sexkonversation med sitt sex där både bilder och skrift om sex förekom. Jag fick reda på det pga att den andra kvinnan berättade det för mig.
    min särbo berättade också och sa att det hänt två gånger under vår tid. Dagen innan detta så facetimade han med mig med sin familj när de delade ut julklappar. Han ville att jag skulle va med när julklapparna även var från mig till hans barnbarn. Han bjöd mig även på konsert senare under året. 
    Jag blev ju chockad och ledsen men han övertygade mig att det verkligen var mig han ville leva med och jag försökte förlåta. Tankar om tvivel fanns hels tiden, hur länge hade det pågått, hade det fortsatt om hon inte berättat.Men nu fem månader senare så kom verkligen ikapp och jag började äcklas av honom och till slut lämnade jag honom. Men det är en stor tyngd inom mig av förnedring, förminskande och sorg att blivit med om det här. Är det nån mer som varit med om otrohet och de starka känslorna kom senare?

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Tybärr)

Japp, tyvärr. Och de känslorna är något som hemsöker mig då och då trots att det är 20 år sen. 

I relationen jag är i idag har jag dock ingen oro eller så att det ska ske. Trodde jag inte var möjligt. 
    Jag trodde att jag alltid skulle känna att jag aldrig våga lita på en man igen. 

Väst för mig var nog att han gaslightade mig fullständigt. Fick mig att tro att jag var paranoid utan någon  anledning. Han sa saker som att låt inte mig betala priset för dina osäkerheter, för att du är rädd att du ska bli bedragen, bara för att din pappa var otrogen mot din mamma. Bara för att ta något exempel. 

Men skammen och sorgen bör jag fortfarande med mig. 
    Känslorna att så många i min omgivning visste om att han gjort det mot mig, att och kunde se mig i ögonen med ett straight face fick mig att känna att jag aldrig kunde lita på någon alls eller igen. 
    Men betydligt mindre påverkad idag av det, även om det inte är helt borta. 

• HandSomeLion

Hade en tjej som bodde ca 50mil från mig..
    Vi hade en del tfn-sex...
    Men det visade sig att hon var otrogen samtidigt som vi hade tfn-sex ..
    Över 10 år sedan, har än idag svårt att prata vanligt med någon jag är kär i efter det .

• Anonym (A)

Förstår dig, det kan sitta kvar länge. Ett stort svek.

• HandSomeLion
    Anonym (A) skrev 2025-05-23 00:23:26 följande:

Förstår dig, det kan sitta kvar länge. Ett stort svek.

Tack...
  • Anonym (asdfg)

Du är väl inte förnedrad, tänk konstruktivt istället, du har inte gjort något fel. Jag har själv blivit lurad men var ung och dum och tog på mig för mycket efteråt, verkar liknande som du. Idag lämnar jag sånt där bakom mig mycket fortare och inte tar det personligt liksom. Inte värt att gräma sig, livet är för kort. Finns gott om människor i den här världen som hanterar saker väldigt dåligt och det kan man tyvärr råka ut för ibland. Ibland blir det knas och då kan man släppa och gå vidare. Och dessutom idag lämnar jag personer långt tidigare när något inte känns bra eller stämmer riktigt. Livet ska vara enkelt

Svar på tråden Otrohet