• Anonym (Så trött)

Kan mild depp gå över av sig självt?

Räknas kanske inte kliniskt som depression då jag bara känt mig gråtig och nedstämd en vecka. 
    Saken är att jag haft ena negativa händelsen efter det andra. Mycket med mina barn som tyvärr har en pappa som inte hjälper till så bara det har varit extremt mycket för mig att hantera. Båda två har svårigheter just nu. 
    Sen har jag haft ekonomisk stress, hormonella problem senaste månaderna som gjort mitt mående väldigt svajigt och en järnbrist på det.
    Och på detta mindre negativa händelser som verkligen avlöser varandra. Det tar aldrig slut känns det som och sista halvåret har varit det värsta jag haft på flera år. 

Jag vet ju logiskt att om hormonerna och allt med barnen lugnar sig och jag får repa mig kommer jag nog bli glad igen. Några råd eller tips? Jag har ingen som kan avlasta eller hjälpa mig mer än barnens pappa som är väldigt oengagerad nu några år efter vår skilsmässa. 
    Jag är en ganska känslig person och tenderar att skjuta undan de jobbiga känslorna när jag är mitt i det jobbiga för att sedan få en försenad reaktion, vilken jag tror jag är i nu, för det är inte alls lika illa som det var för några månader sedan. 

Svar på tråden Kan mild depp gå över av sig självt?