• Anonym (Den dära)

Vad menas med "du är inte som andra killar"?

Jag är en kille i de senare 30 som har haft ett ganska så rikt dejtingliv under åren. Det här är inte ett försök till "humble brag" men det har aldrig varit några större svårigheter för mig att träffa partners. Tillfälliga kontakter (men sällan ONS) såväl som längre förhållanden. Sedan jag var 17 år gammal har kärlekslivet i princip rullat på utan några längre avbrott. 

Jag är ingen superhunk men jag är inte heller superful. Skulle beskriva mig själv som "vardagssnygg". Har ett bra jobb/bra betalt (vilket inte heller var en faktor under åren 17-27) men jag är inte heller ekonomiskt oberoende samt lever ett ordnat liv. Sammanfattat så är jag en ganska så grå person som inte riktigt sticker ut åt något håll och jag är inte heller någon "bad boy". Jag är nog mer nörd än "bad boy" i sådana fall. 

Trots att jag är en ganska så beige figur så händer det förvånansvärt ofta att tjejer (och i vissa fall även killar) kommer med kärleksförklaringar/får känslor för mig. Någonting som jag väldigt ofta har fått höra i sammanhanget är "att jag inte är som andra killar". Det här känns på något vis som nyckeln till  mina "framgångar" i dejtinglivet men samtidigt har jag inte en aning om vad det faktiskt innebär.

Jag har ofta reflekterat över meningens betydelse men jag har aldrig tagit mig för att fråga. Så därför ställer jag frågan till er: 

Vad tusan menar ni, framförallt tjejer, med "att någon inte är som andra killar?" 
  • Svar på tråden Vad menas med "du är inte som andra killar"?
  • Anonym (Mx)

Det är väl mer något man säger. 

• Anonym (Sofia)

Kanske en genuin person som är bra på att lyssna och bekräfta så vederbörande känner sig sedd?

• Anonym (My)
    Anonym (Sofia) skrev 2025-05-22 13:14:59 följande:

Kanske en genuin person som är bra på att lyssna och bekräfta så vederbörande känner sig sedd?

håller med! Samt att du kanske är bra på att prata och förstå känslor?
  • Fjäril kär

För mig om jag använder det uttrycket så menar jag en genuin person med god självkänsla som står upp för sig själv och sitt liv och skiter högaktningsfullt i vad andra tycker utan lever sitt liv oavsett.  Precis som Ts beskriver,  det liksom rullar på med partners etc utan att vara inblandad i drama eller dra blickarna till sig. DET är idag ganska ovanligt.  

• Anonym (Vanliga Vera)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-22 12:57:57 följande:

Det är väl mer något man säger. 

Håller med. Har sagt så fler gånger än jag kan räkna.
  • Anonym (Hmm)

Det är förälskelsen biverkningar som pratar?Du är inte som andra. Du är så fantastisk, så vacker, så snygg,  finns ingen annan än du för mig, jag kan inte sluta tänka på dig och jiddi jadda babiili bo. 

Svar på tråden Vad menas med "du är inte som andra killar"?