• Anonym (kortisen)

Kvinnor måsta ha långa män?

Något jag och säkert alla män har märkt är att kvinnor är sjukt besatta av att deras pojkvän måste vara lång. Under hela mitt liv från liten till vuxen har jag hört om att killen måste vara lång. Och det är alla sorters tjejer. Min erfarenhet är att man kan se ut som ett arsle i övrigt bara mannen är lång.

Har jag rätt?

• Svar på tråden Kvinnor måsta ha långa män?
  • Elin pelin

Jag har alltid dragits till kortare killar. Min man är 1.76.
    Så nej, det är inte sant att alla tjejer måste ha långa killar. 
    Jag kan tillägga att jag är 1.65 så även om jag inte är lång så är jag inte heller extremt kort.

• Anonym (kortisen)
    Elin pelin skrev 2025-05-23 21:38:04 följande:

Jag har alltid dragits till kortare killar. Min man är 1.76.
    Så nej, det är inte sant att alla tjejer måste ha långa killar. 
    Jag kan tillägga att jag är 1.65 så även om jag inte är lång så är jag inte heller extremt kort.

Fast din man är inte kort. Nu menar jag typ 1.70 eller kortare.
  • Anonym (Gia)
    Anonym (kortisen) skrev 2025-05-23 21:20:25 följande:
    Kvinnor måsta ha långa män?

Något jag och säkert alla män har märkt är att kvinnor är sjukt besatta av att deras pojkvän måste vara lång. Under hela mitt liv från liten till vuxen har jag hört om att killen måste vara lång. Och det är alla sorters tjejer. Min erfarenhet är att man kan se ut som ett arsle i övrigt bara mannen är lång.

Har jag rätt?

Nej du har inte rätt. Beklagar om du omges av underliga individer men i verkliga livet finns många par där mannen är kortare än kvinnan eller lika lång. 

Det finns tjejer som gillar långa män, eller korta män, eller som inte bryr sig. Om en kvinna träffar sina drömmars man, som är snäll, smart, rolig, snygg, har samma värderingar, mål och intressen, tror du verkligen att hon sumpar det för att han är några centimeter för kort?

Nej jag valde Sture i stället för han är lång, tyvärr är han även skittråkig, snål, halvdum och inskränkt men skit samma, han är ju lång så vi ser coola ut på foton.  Det är ok att han slår mig och inte går att prata med, för han är ju lång. Jag sitter och tänker på hur lång han är under bistra tider när jag lider av hans okänslighet och otrevliga sätt. Inte!!!

• Anonym (Gia)
    Anonym (kortisen) skrev 2025-05-23 21:38:38 följande:
    Fast din man är inte kort. Nu menar jag typ 1.70 eller kortare.
    En av de största tjejmagneterna jag känner är runt 167. Han är snygg, skitkul, smart och en god människa. Skyll inte dina problem på din längd. 
  • Anonym (H)

Nej. Jag håller inte med. 
    Att vara lång räcker inte. 
    Min man är 189 cm  , han är snygg och trevlig och har doktorsexamen.

• Anonym (Nope)

Nej. Min man är under 170. Endast på FL som jag läst om detta från korta män.

• Trent

Ja du har helt rätt. Exakt alla kvinnor (ja, jag har frågat ALLA) vill ha jättelånga män. Jag är 2.05 men det är inte tillräckligt långt för många kvinnor.

Vad tycker du vi ska göra åt saken?

• Trent

Vi skulle kunna se till att alla kvinnor råkar ut för "en olycka". Sen kan vi böga loss hejvilt. Kort, lång, tjock, smal ja t.o.m. de korkade får vara med. Det blir toppen!

• Anonym (ABC)
    Trent skrev 2025-05-23 22:24:47 följande:

Ja du har helt rätt. Exakt alla kvinnor (ja, jag har frågat ALLA) vill ha jättelånga män. Jag är 2.05 men det är inte tillräckligt långt för många kvinnor.

Vad tycker du vi ska göra åt saken?

Skrattande
  • Anonym (ABC)
    Trent skrev 2025-05-23 22:27:31 följande:

Vi skulle kunna se till att alla kvinnor råkar ut för "en olycka". Sen kan vi böga loss hejvilt. Kort, lång, tjock, smal ja t.o.m. de korkade får vara med. Det blir toppen!

Kanske inte ett så dumt förslag.
Svar på tråden Kvinnor måsta ha långa män?