• Anonym (Orolig)

6 missfall, någon med hopp?

Hej!
    Vi har fått 6 tidiga missfall och gjort massa utredningar som inte visat något. Läkaren säger bara att vi ska försöka igen. 
    Någon här inne som fått upprepade missfall och sedan lyckats få barn? Behöver lite hopp!

Mannen har testat att ta ProFertil i några månader nu så vi hoppas det kan hjälpa. 
    Någon som testat det?

• Svar på tråden 6 missfall, någon med hopp?
  • Anonym (Yepp)

Inte min solskenshistoria men inom familjen på mitt ex sida.
    Jag fick inget veta av mitt ex, hon kanske trodde jag skulle säga något olämpligt, vad vet jag...
    Hennes systerdotter och hennes kille hade tydligen försökt ett antal gånger med missfall som resultat. Han började närma sig "ålderstaket" för adoption så de gifte sig. 
    Adoption sket sig av någon anledning.
    Något år senare träffade jag dem på en bilhandel - och de hade en babystol i handen. "Egentillverkad" bebis som något år senare fick syskon.

Jag vet hur de varit barnvakt och tagit hand om syskonbarn innan. De var verkligen helt fantastiska och det finns nog inga som jag unnat att få bli föräldrar så mycket som dem.
    Jag blev så glad för deras skull.
    Storyn visar ju att det faktiskt kan ordna sig.
    Lycka till!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-05-23 22:08:06 följande:

Inte min solskenshistoria men inom familjen på mitt ex sida.
    Jag fick inget veta av mitt ex, hon kanske trodde jag skulle säga något olämpligt, vad vet jag...
    Hennes systerdotter och hennes kille hade tydligen försökt ett antal gånger med missfall som resultat. Han började närma sig "ålderstaket" för adoption så de gifte sig. 
    Adoption sket sig av någon anledning.
    Något år senare träffade jag dem på en bilhandel - och de hade en babystol i handen. "Egentillverkad" bebis som något år senare fick syskon.

Jag vet hur de varit barnvakt och tagit hand om syskonbarn innan. De var verkligen helt fantastiska och det finns nog inga som jag unnat att få bli föräldrar så mycket som dem.
    Jag blev så glad för deras skull.
    Storyn visar ju att det faktiskt kan ordna sig.
    Lycka till!

Tack snälla för din berättelse! Det ger mig hopp! :)
Svar på tråden 6 missfall, någon med hopp?