• Anonym (J)

Naturligt melatonin!? Desperat snart

Efter att ha tagit läkemedlet melatonin i 10 år så verksr jag inte tåla det längre. 

Jag har konstant värk i hela ryggen, upp i nacken. Testat sätta ut melatonin tre gånger och varje gång försvinner värken. 

Utslag på händerna. 

Tungan gör ONT. Runda områden som svider och gör ont. Försvinner också när jag slutar ta melatonin, varje gång. VAD ska jag göra? 

Jag kan sova  utan , det är inga problem. Men sömnen är uppenbarligen ändå inte bra för jag kan somna sittandes hela dagarna. Och huvudet blir som en degboll.

Kan jag naturligt få i mig melatonin på något sätt? Genom vad? hur? 

Ta andra läkemedel tex allergimedicinerna atarax eller lergigsn funkar inte. Propavan funkar inte heller. Och jag har ju inga problem med att just sova utan det är kvaliteten som inte är bra

• Svar på tråden Naturligt melatonin!? Desperat snart
  • Anonym (Sömnlös)

Hur länge höll du ut när du gjorde uppehåll?

Har du testat olika sorters melatonin? Innehöll din sort nåt mer än just melatonin?

Själv har jag testat en uppsjö som kunde innehålla allt möjligt, köpta i USA. 

Som jag förstått det producerar man mindre  melatonin i sig själv när man varaktigt tillför det som kosttillskott/ medicin.
    Kanske det tar lite tid att få igång den egna igen? Speciellt när du ätit det så länge.

Hur kom det sig att du började med det?  

Dagsljus gynnar den kroppsegna melatoninproduktionen, gärna på morgonen eller i alla fall före lunch. 

Är du kvinna eller man? Ålder?  

Jag ser rött när någon hävdar att melatonin är biverkningsfritt för att det är ett kroppseget hormon. Hos mig utlöste det allvarlig bestående sjukdom! 

Svar på tråden Naturligt melatonin!? Desperat snart