• redaf

Ärr ersättning

Tjenare, ska snart ansöka om ersättning hos trygg hansa och vänder mig till er som har fått ersättning via trygg hansa om hur mycket ni fick och vart ert ärr är på kroppen, mitt är nära armhålan och orsakades på min arbetsplats. 

• Svar på tråden Ärr ersättning
  • Anonym (E)

För 20 år sen fick jag 48 000, 4st ärr i ansiktet, största 1cm och de övriga lite mindre 

• Anonym (nja)

Det kanske är många som trivs med det du anser oattraktivt? 
    Jag är gift med en 20 yngre man och jag är 50. Han är i alla fall skitsnygg. Vad andra män tycker im mig skiter jag helt i. Det räcker med en. 😀
    Känner iaf inte igen problemet som du beskriver. Däremot innan jag träffade honom...upplevde jag mina jämnåriga män som bra kompisar, dock inte mer än så. 

• felicityporter
    Anonym (nja) skrev 2025-05-25 01:29:32 följande:

Det kanske är många som trivs med det du anser oattraktivt? 
    Jag är gift med en 20 yngre man och jag är 50. Han är i alla fall skitsnygg. Vad andra män tycker im mig skiter jag helt i. Det räcker med en. 😀
    Känner iaf inte igen problemet som du beskriver. Däremot innan jag träffade honom...upplevde jag mina jämnåriga män som bra kompisar, dock inte mer än så. 

Vad är detta för svar egentligen? Svarade du i fel tråd kanske? För TS under ungefär hur mycket hon kan få av sitt försäkringsbolag för vanprydande ärr, hur tänker du att ditt svar hjälper TS?
  • Mrs Moneybags

Minns inte exakt vad jag fick, men jag har stora ärr på bröstkorgen och magen, samt på ena vaden pga operation och har fått pengar för dessa ärr. 

Ärren är ca 15-30 cm långa och väldigt tydliga. 

Hittade nu att det ena ärret fick jag 8000 kr för hos IF och det andra fick jag 10000 kr för. Man får även åldersreduktion, så är man äldre får man mindre pengar. 

Svar på tråden Ärr ersättning