• Anonym (Upprörd)

Får de göra så? Missad leverans

Skulle få hemleverans och planerade efter att jag skulle vara hemma då, men de kom nästan en timme för tidigt och sen fick jag meddelande om att jag kommer få hämta ut på utlämningsställe. När jag kontaktade dem sa de att det skulle kosta extra för ny utkörning.

• Svar på tråden Får de göra så? Missad leverans
  • Anonym (M)

Så du gick hemifrån fast du väntade på en leverans? Vad sade de när du ringde och frågade varför de inte kom?

• Anonym (T)

Nej det får dom inte men som gör så hela tiden. Ring och klaga och kräv ny utkörning. Fråga också var du ska skicka fakturan för merkostnaden det kommer kosta dej för att ta ledigt en gång till. Det brukar göra susen.

• Anonym (Upprörd)
    Anonym (M) skrev 2025-05-25 16:49:10 följande:

Så du gick hemifrån fast du väntade på en leverans? Vad sade de när du ringde och frågade varför de inte kom?

Jag var inte hemma då nej.

De sa bara att de kört ut och eftersom jag inte var där så får jag hämta ut själv eller betala ny utkörning.
  • Anonym (M)
    Anonym (Upprörd) skrev 2025-05-25 16:52:04 följande:

De sa bara att de kört ut och eftersom jag inte var där så får jag hämta ut själv eller betala ny utkörning.
    Då får du skylla dig själv. Du visste att de skulle komma, ringde inte och frågade och bara lämnade hemmet. 
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (M) skrev 2025-05-25 16:55:22 följande:
    Då får du skylla dig själv. Du visste att de skulle komma, ringde inte och frågade och bara lämnade hemmet. 
    De kom långt utanför tidsfönstret.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-05-25 16:49:10 följande:

Det hände att de inte levererar fast man är hemma också.
    Det hände mig. Jag väntade på en leverans och var hemma hela tiden dagen då den skulle komma.
    Men fick ett sms om att det inte kunde levereras pga att jag inte var anträffbar. (Trots att jag var hemma hela tiden) Så jag fick hämta ut det på ett utlämningsställe flera dagar senare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Upprörd) skrev 2025-05-25 16:52:04 följande:

Ok, ser nu att de kom tidigare, inte senare. Bry dig inte om mina svar, det var jag som läste slarvigt. Då förstår jag att du blev irriterad. 
  • Anonym (lögn och förbannad dikt)

Många av de olika postbuden är hopplösa. Ibland ljuger de helt enkelt om att de varit vid ens hus. Själv bor jag förvisso avigt och har bom för privat väg, men beroende på lite så tiller jag upp bommen (med nyckel, som bara jag har, åt båda hållen så ingen kan stänga bommen heller). På sommaren ser man inte ens bommen om den är öppen pga växtligheten. ÄNDÅ har jag fått meddelanden om att paket inte kunde levereras pga avstängd väg. Jag har även ägnat timmar åt att vänta/göra mig ärenden i närheten av bommen (har mark och djur att ta hand om) och den allmänna vägen och fått meddelande om att jag inte var hemma/anträffbar trots att det inte kommit en biljävel på hela dagen. De skiter helt enkelt i att åka ut, och ljuger om det. 

De enda som är lite vettiga och alltid kommer, och alltid ringer om det är något problem, är matbutikernas utkörare. 

• NinniQX

Tidsramen brukar bara vara ett ungefär tid. Det har jag fått förklarat. Men sen vet jag många som är lata och strunta i att komma. 

Svar på tråden Får de göra så? Missad leverans