• mammapappahund

Doppresent

Hej på er!
    Jag ska på dop för en liten flicka som då är 3 månader gammal. Försöker för glatta livet att komma på någon fin doppresent som också kan komma till användning. Ni som är föräldrar och har döpt era barn och fått doppresenter - vilka/vilken doppresent uppskattade ni/barnet allra mest? 

Just nu är jag inne på kanske ett personligt stapeltorn med namn och födelsedatum, men vill inte köpa något onödigt.

Tack på förhand för eran hjälp! Länkar mottages glatt.

• Svar på tråden Doppresent
  • Oah

Stapeltorn låter jättebra. Annat som vi har uppskattat är gosedjur som också är en värmekudde, finare sagobok eller någon klassisk träleksak för "äldre" barn (8-12 månader.) 

• Alessia

Vi brukar ge gosedjur som doppresent eller på ettårsdagen om det inte varit dop.
    Jättegulliga kattungar och valpar som vi beställer från www.nalleriet.se
    Finns olika prislägen: Märket  Steiff är dyrt flera hundra (och tusenlappar med), men mycket hög kvalitet. Vi brukar välja i prisklassen runt 300 och det är fina gosedjur som varar barndomen ut om de inte misshandlas svårt. Det har varit uppskattade presenter.

• Anonym (Bok)

Vi fick en bok som sonen fortfarande tycker om 2,5 år senare, Tittut kon heter den. Vi har efter det köpt flera i samma serie! Vi fick också en mugg i metall/plåtliknande med Mumin på som kommer hålla och användas länge. Barnbestick uppskattades också! Han var 4 månader vid dopet :)

• Anonym (qwerty)

Vårt barn var lite äldre vid dopet men den present som HON gillat bäst var fyra gubbar från ikea som man kan stapla och göra om fram och tillbaka. Bästa presenten någonsin, har lekt med de i timmar!

• Ninnaninna80

När min ena bästa kompis minsta dotter döptes så köpte jag en gåvagn med hennes dotters namn o födelsedatum

Svar på tråden Doppresent