• Cesaria

Någon fler som har ont i ryggen på morgonen?

Hej,

Undrar om det är fler som har som jag, är i vecka 26 nu. Jag vaknar nästan varje morgon av en väldig ryggvärk, som sitter i korsryggen främst. Det är då i princip omöjligt att ligga kvar i sängen. Smärtan försvinner när jag klivit upp och kommit igång ordentligt.

Jag har testat att sova på sidan med en kudde mellan benen, men jag kan inte säga att det blivit så mycket bättre. Har även börjat träna lite gravidyoga.

Någon som har något tips som kan hjälpa lite?

• Svar på tråden Någon fler som har ont i ryggen på morgonen?
  • Hygea

Hejsan! Det brukar jag också få, men för det mesta är det för att jag är kissnödig. Hjälper om jag går på toa eller bara rör på mig som du säger. Kanske är för att man legat i en ställning länge? Hade det även innan graviditeten..!

*Kramis* /Mica, vecak 34+2.

• SaHaNnA

Hejsan!! mina ryggproblem började i samma vecka som du är i nu... jag har fått penselin, går på ultaljd och tittar till mina njurar varje månad.. har försökt med allt träna, gravidyoga sova på olika sätt.
    Men inget har hjälpt mig (tyvärr) nu är jag i vecka 32 går in i vecka 33 på torsdag och nu kan jag inte gå riktigt behöver hjälp med det mesta för min onda rygg!! Jag har den oturen att bli en av de gravida som har ryggsmärta resten av graviditeten, va inte så tung eller så stor innan jag blev gravid så nu tar denna magen och tyngden tar kål på min rygg och mina knän... Hoppas att du har bättre tur än mig men tycker du ska prata med din Bm eller din läkare om detta så hjälper dom dig så gott dom kan!! Lycka till med allt nu.. kram

• agge333

Japp, här är en till, jag är i v 27...sover bara 4-5 timmar per natt pg a detta!
    Det enda som hjälper är att gå upp...
    Tror det börjar slita på ryggen nu, min mage har växt massor sedan v 20 ungefär...börjar bli tungt som sjutton...

• prayer

har jätte ont i både rygg och höfter på morgonen och ca 2 timmar frmåt när jag vaknat, helt stel lixom.

BF idag...........

• Ezereht

Jag fick också så i v. 25 ungefär. Men jag visste vi hade ganska mjuk säng (vi hade en kontinentalsäng med två bottnar) så vi tog bort den övre mjukare och flyttade upp den undre hårdare och nu är det mycket bättre (även om jag har lite ont ibland). Så kolla om du har för mjuk säng.
    Sängen ska följa vikten lite så ju tyngre man är desto mer sjunker man ner i en säng (får svank). Och jag har gått upp 14kg.. det är ju ganska mycket, så inte så konstigt min säng blev för mjuk.

Svar på tråden Någon fler som har ont i ryggen på morgonen?