Vet inte om jag ska skratta eller gråta
Hur hade ni tacklat det här jag var med om i helgen: min sambo sedan tre år (man). Vi hade ett bråk som han initierade och när vi lugnat ner oss så pratade vi ut. Men han sa -jag måste helt ärligt ta mig en funderare om du kommer vara mamman till mina framtida barn.
jag var liksom bara: okej, gör det.
och tolkade det som att han är okej att vara i förhållandet nu men kanske inte långsiktigt. vi är båda 35 så det är inte så många år kvar av barnlivet.
men nu till det roliga, om han nu känner så, då är det ju så? Jag kan inte haka upp mig på hans åsikt. Men jag kan ju inte anpassa mitt liv till hans /kanske/.
jag ska köpa en ny bil och tänkte inte ta en kombi den här gången, anledningen är främst att jag aldrig haft nytta av utrymmet. Och eftersom jag inte lär behöva ha en framtida barnvagn i den så blev han då kränkt av mina ord. Vi har också varit och tittat på hus men nu känner jag mig rätt avtrubbad där också, varför ska vi ha 3 extra sovrum till? då har vi ju det jätte bra som vi har det idag. Men nej även där blev han stött över mina åsikter.
vad vill karln egentligen??