• Anonym (Osäker)

Lämna pga känslor för annan

Hej

har någon gjort slut pga att man fått väldigt starka känslor för någon annan och hur var er relation innan ni tog det beslutet? Barn inblandat? Är det värt det? 
    jag fattar att man inte kan rå för sina känslor, speciellt inte när de är väldigt väldigt starka och även långvariga, så det skulle vara intressant att veta om nån gjort slut, speciellt om det inte direkt har varit något fel i den nuvarande relationen, och även om man inte direkt gick till den personen man hade just de där känslorna för.

ps. Jag gjorde denna tråd igen pga att jag glömde tillåta anonyma svar. 
  • Svar på tråden Lämna pga känslor för annan
  • Anonym (V)

Skulle avvakta för känslor kan spela en ett spratt.

• Anonym (..)

Är denna personen värd att bara få sina barn varannan vecka?
    Är denna person värd att dina barn kommer vända sig ryggen? 
    Och även om dina barn inte helt vänder dig ryggen, så kommer livet i bonusfamiljen inte vara enkel.
    Dina barn kommer inte att acceptera din nya partner och det kommer skapa konflikter i hemmet.
    Dessutom så kanske det inte ens är kärleken du känner utan enkelheten.
    att ha en familj kräver ansträngning från oss, vardag, skyldigheter, sjuka barn som inte somnar om nätterna med mera.
    Då kan det vara lätt att tror att man blir Kär i en ny person Som man bara får ett förhållanden där man träffas har kul och lite sex, någon som kommer in i ditt liv när du kanske är för trött på annat.
    Jag tänker såhär.
    Testa en kärleksresa mellan dig och din partner under sommaren.
    Ge er en semester utan skyldigheter, där ni får känna er som tonåringar igen och känn efter om du verkligen har slut på känslor eller om det var bara en egen tid som saknades utan måsten.

• Anonym (On the shore)

Välkommen i klubben.

Jag är drygt två år in i en relation vid sidan av och vet fortfarande inte vad jag vill. 

Klockan ringer för sista beställningen: Ska man gå distansen ut med det välbekanta inramade eller ska man kasta sig ut på oceanen i en jolle?

• Anonym (Huldra)

Visst har jag det. Men det var nog så att förälskelsen gjorde att jag förstod att mitt äktenskap inte var som det borde vara. Både min dåvarande man och jag hade inte lyckats skapa det band mellan varandra som krävs. Vi levde var sina liv det enda som förenade oss var våra barn.

Vi var väldigt unga när vi gifte oss och trodde att allt skulle ske automatiskt, att vi skulle börja älska varandra, men detta skedde inte tyvärr.

Sen träffade jag min stora kärlek och kände direkt att jag måste lämna äktenskapet. Som tur var hade nog min fd. man också gått i dessa tankar så det blev inget svårt uppbrott. 

Vi kom överens om barnen och boendet resten var bara formalia. Jag och min nye man flyttade ihop efter ett år och min fd. man  hittade sin nya kärlek ungefär samtidigt.  

Vi har alltid haft ett mycket gott förhållande och våra familjer umgås vid barnens födelsedagar, idrotts händelser mm. 

Av en dåligt äktenskap skapades två bra äktenskap och barnen fick tillslut fem syskon som en bonus.  

Jag vet att detta kanske är ett ovanligt scenario men det är helt möjligt och min erfarenhet är att känner man att det är något fundamentalt fel i äktenskapet så tveka inte att avsluta och när man har turen att träffa på sitt livs kärlek ska man ta chansen.  

Visst är det jobbigt när man inser att ens äktenskap inte fungerar men det måste vara jobbigare att fortsätta leva i ett kärlekslöst äktenskap.

• Anonym (J)
    Anonym (On the shore) skrev 2025-05-26 20:37:21 följande:

Välkommen i klubben.

Jag är drygt två år in i en relation vid sidan av och vet fortfarande inte vad jag vill. 

Klockan ringer för sista beställningen: Ska man gå distansen ut med det välbekanta inramade eller ska man kasta sig ut på oceanen i en jolle?

Men snälla! Du har redan bestämt dig. Du har varit otrogen i två år. Lämna din stackars partner. 
  • Anonym (J)

Blir rädd när jag hör hur man kan lura en annan människa så år efter år. Hur kan man bara komma hem där, gång efter gång, pussa sin partner på läpparna när läpparna nyligen varit på någon annan? Eller på dens kön? 

Jag hoppas ni otrogna hade varit okej med detta själva! 

och det man inte vet har man inte ont av, det uttrycket stämmer inte. Sanningen kommer alltid fram förr eller senare hur mkt ni än vill förneka det

• Anonym (On the shore)
    Anonym (J) skrev 2025-05-26 20:55:37 följande:
    Men snälla! Du har redan bestämt dig. Du har varit otrogen i två år. Lämna din stackars partner. 
    Jag har föreslagit att vi ska dela på oss men han vill ju inte det.
  • Anonym (On the shore)
    Anonym (J) skrev 2025-05-26 20:57:13 följande:

Blir rädd när jag hör hur man kan lura en annan människa så år efter år. Hur kan man bara komma hem där, gång efter gång, pussa sin partner på läpparna när läpparna nyligen varit på någon annan? Eller på dens kön? 

Jag hoppas ni otrogna hade varit okej med detta själva! 

och det man inte vet har man inte ont av, det uttrycket stämmer inte. Sanningen kommer alltid fram förr eller senare hur mkt ni än vill förneka det

Min man har inte kysst mig sen före påsk.
  • Anonym (J)
    Anonym (On the shore) skrev 2025-05-26 21:02:53 följande:
    Jag har föreslagit att vi ska dela på oss men han vill ju inte det.
    Måste du ha någon annans tillåtelse? gå bara?
    Anonym (On the shore) skrev 2025-05-26 21:04:31 följande:
    Min man har inte kysst mig sen före påsk.

• Anonym (Osäker)
    Anonym (Huldra) skrev 2025-05-26 20:51:04 följande:

Visst har jag det. Men det var nog så att förälskelsen gjorde att jag förstod att mitt äktenskap inte var som det borde vara. Både min dåvarande man och jag hade inte lyckats skapa det band mellan varandra som krävs. Vi levde var sina liv det enda som förenade oss var våra barn.

Vi var väldigt unga när vi gifte oss och trodde att allt skulle ske automatiskt, att vi skulle börja älska varandra, men detta skedde inte tyvärr.

Sen träffade jag min stora kärlek och kände direkt att jag måste lämna äktenskapet. Som tur var hade nog min fd. man också gått i dessa tankar så det blev inget svårt uppbrott. 

Vi kom överens om barnen och boendet resten var bara formalia. Jag och min nye man flyttade ihop efter ett år och min fd. man  hittade sin nya kärlek ungefär samtidigt.  

Vi har alltid haft ett mycket gott förhållande och våra familjer umgås vid barnens födelsedagar, idrotts händelser mm. 

Av en dåligt äktenskap skapades två bra äktenskap och barnen fick tillslut fem syskon som en bonus.  

Jag vet att detta kanske är ett ovanligt scenario men det är helt möjligt och min erfarenhet är att känner man att det är något fundamentalt fel i äktenskapet så tveka inte att avsluta och när man har turen att träffa på sitt livs kärlek ska man ta chansen.  

Visst är det jobbigt när man inser att ens äktenskap inte fungerar men det måste vara jobbigare att fortsätta leva i ett kärlekslöst äktenskap.

Ja det är ju lite så jag tänker med och det en del brukar poängtera att man är öppen för nya. Jag har ju inget konkret att säga om min nuvarande relation mer än att såhär jag känner nu har jag aldrig känt för någon. Jag har inte några sexuella eller kärlekskänslo för min nuvarande utan jag lever såhär pga barn. Vet heller inte hur jag ska ta upp det på ett bra sätt och känner mig så taskig också. 
Svar på tråden Lämna pga känslor för annan