• PageBlank

Kille på 5 månader spänner sig konstant och är ledsen 24/7

Hej! Söker mig hit då vi har fått slut på idéer. Vi är första föräldrar med vår lilla kille på 5 månader. Han har haft kolik 3 månader sen försvann detta och lämnade en lite krånglig mage efter sig. 
    Men till problemet. 
    Han har spänt sig konstant i 13 dagar nu och påvisar tydligt att han har ont.. akuten har testat EEG som gav normala svar då de såg ut som krampanfall. Dom har klyxat men de kom inget. Nu har dom skrivit ut esomeprazole för reflux för att testa om det kan vara detta. 
    Han är ständigt ledsen och missnöjd och jag orkar inte mer. Tycker så synd om honom. 
    Är det NÅGON som haft liknande? 
    Tack på förhand ❤️

• Svar på tråden Kille på 5 månader spänner sig konstant och är ledsen 24/7
  • Anonym (morot)

Har du sett över din egen kost, om du ammar?

Jag var tvungen att utesluta all lök, vitlök, alla kålväxter, bönor och ärtor, mjölkprodukter förutom hårdost (där har laktosen brutits ner), inga starka kryddor och inget kaffe för att vårt barn skulle kunna sova överhuvudtaget. Hans mage mognade under månad 5-6 och sen blev det okej när han började äta enkel barnmat istället för att amma och få i sig det jag åt.

• PageBlank

Ja jag har gått på mjölkfri kost samt köpt ersättningar som ska va fria från allt. Inget har hjälpt där tyvärr..

• Anonym (morot)

Har ni testat att ha lite solrosolja i mjölken/ersättningen? För att smörja?

Svar på tråden Kille på 5 månader spänner sig konstant och är ledsen 24/7