• Anonym (Sofia)

Sönderstressad pga flytt , skrek på min mamma framför barnen (långt)

Jag är så fruktansvärt sönderstressad på grund av en flytt (blev tvungna att flytta snabbt och oplanerat på grund av allvarliga problem med lägenheten). Gamla lägenheten ska vara tömd i slutet av veckan, jag har en lat partner som jobbar mycket (lat när det gäller att hjälpa till med hem och barn osv) och en liten bebis på 4 månader och en 4-åring.. 

Min mamma och jag har inte alltid haft bra relation med nu har hon hjälpt mig mycket med barnen så jag har kunnat packa och fixa. Så idag var vi i gamla lägenheten och fixade , hon pratade i min telefon med mitt äldre (vuxna) barn, jag hade sagt att det inte passade att vuxna barnet kom just då mitt i kaoset och stressen och hälsade på men hon var ändå på väg av någon anledning. Väntade på en leverans som jag inte skulle ha längre så hade kommit överens med företaget att jag skulle neka leveransen så skulle den skickas tillbaks utan extra kostnad. 

Och vad händer då.. Jo mamma säger efter det långa telefonsamtalet att något okänt nummer ringde men hon struntade i det och fortsatte prata . Då har chauffören ringt flera gånger , jag har fått sms och sen har min sambo ringt .. och tagit emot leveransen iallafall och signerat eftersom han inte fick tag på mig. 

Jag har varit så stressad så jag knappt kan andas.. och det bara brast , jag blev så arg på min mamma och skrek på henne ganska länge  Jag kände bara att jag inte orkar krångla med att skicka tillbaks och allting, jag är redan så otroligt sönderstressad så det blev bara för mycket .. hon kunde bara sagt till mig direkt att någon ringer. Hon sa sen att hon skulle sköta allt med returen så jag slipper .. Och jag vet att det var överdrivet att bli så arg, barnen var med och blev ledsna.. 

Har dåligt samvete nu mot barnen , mamma , vuxna barnet som jag också blev irriterad på för att hon åkte dit oanmäld.. Jag känner att jag bara håller på att gå sönder , har gråtit en massa också.. Jag hade ammat en massa och knappt hunnit äta på hela dagen.. Vet inte hur jag ska överleva den här flytten.. Vet inte vad jag ville , mest skriva av mig. 

Är jag hemsk som skrek på mamma , framför barnen dessutom.. fast hon ändå har hjälpt till mycket och hon såklart inte gjorde det för att vara elak. 

Hur hanterar man en situation där man är så extremt stressad . Har redan all hjälp jag kan få , tyvärr kan jag inte få mer hjälp även om jag hade önskat det mer än allt annat. Och nu blev jag arg på den som ändå hjälper mig mest 

• Svar på tråden Sönderstressad pga flytt , skrek på min mamma framför barnen (långt)
  • Lynx123

Nej, du är inte hemsk men du är skyldig alla en rejäl.ursäkt.Och gör inte så igen.

Din stress över din relation och flytt ska så klart inte gå ut över andra på det här sättet, men om det är en one off så är det en förklaring till varför det brast på det sättet du beskriver.

Sedan tycker jag att du och partnern får ta ett snack om hur ni båda ska ta lika mycket i hemmet och med barnen. Lugnt och sansat. Så kan du ju inte fortsätta ha det - varken för din eller barnens skull.

• MsM84

Att du själv ska hanTera en flytt med en fyra månaders är inte rimligt, även om du har hjälp med barnen. Amning, sömnbrist gör att det inte är rimligt. Det rimliga vore att din sambo tog ledigt och tog huvudansvaret flytten. Dessutom behöver du sannolikt få utlopp för stressen som byggts upp inom dig. Promenader ensam, träna, varmt bad (utan att vara på helspänn att ett barn vaknar när som!)

• Anonym (Hm)

Jag håller med föregående talare. Ring mamma och bjud över och be om ursäkt till både henne och barnen samtidigt. alla har vi någon gång varit där då det totalt brister och du låter väldigt stressad och överväldigad. Jag vet att det är lättare att säga än att göra, men du måste andas en stund. Livet kanske inte kan vänta en hel dag, men det kan vänta en timme om dagen där du bara släpper allt som har med flytten att göra. Gällande din sambo kan jag inte säga så mycket. Jag har en man som är precis likadan och att be om hjälp funkar inte alltid ändå. Finns ekonomin hade jag anlitat flytthjälp här. Det finns företag som även hjälper med hela packningsprocessen. Det låter Som att det kan vara värt det. 

Svar på tråden Sönderstressad pga flytt , skrek på min mamma framför barnen (långt)