Återkoppling anställningsintervju
Var på anställningsintervju för 2v sedan för en chefsposition som gick väldigt bra, rekryteraren insinuerade på ett positivt sätt att jag kanske var överkvalificerad och sade sig vara säker på att jag skulle anta utmaningarna galant. Det var en fin stämning och jag angav löneanspråk som hon menade var lite högt än brukligt, men inget mer än så. Hon skulle träffa några kandidater till de nästkommande dagarna men att hon skulle höra av sig inom kort.
Några dagar gick och jag får ett mail att processen dragit ut lite på tiden och att hon skulle återkomma igen i slutet på veckan, dvs förra veckan. Hon skrev också att hon fått ett väldigt positivt intryck av mig och att jag var en stark kandidat. Jag svarade trevligt och förstående, förtydligade mitt intresse ytterligare.
Men jag har fortfarande inte hört något. Vad jag förstod behövde behövde tjänsten tillsättas så snart som möjligt. Jag har en månads uppsägningstid plus 4v semester, som jag angett, men att jag också kan vara flexibel om nödvändigt.
Bör jag höra av mig eller ha is i magen till slutet på veckan?