• Anonym (Annonomas)

Npf diagnoser

Hej! Tänkte kolla med er som gjort/ eller haft någon nära som har genomgått behandling av npf diagnoser. Min psykolog har erbjudit mig att få en behandling, men vill veta lite vad andra har för erfarenheter, samt hur länge ni va kvar på väntelistan?

• Svar på tråden Npf diagnoser
  • Anonym (Npf familj)

Behandling? Medicin eller strategier?

• Anonym (Borderlina)

Jag fick göra en sådan men det var när jag var inlagd på LPT av annan orsak. Jag skjutsades från avdelningen till en annan vårdinrättning, det var två heldagar mellan 09-16 det var olika tester och samtal. Några av testerna var som iq test på nätet uppbyggda på samma sätt, några var verbala. Några fysiska med motorik (tex sprinta i korridoren) Jag tror själva testerna i sig var ett test i sig, test i test, hur en agerade, om en orkade fokusera osv. Jag vet ingt om kösystym eller så. Jag minns att det var rätt roligt.

• Anonym (a)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-05-27 19:07:21 följande:

Jag fick göra en sådan men det var när jag var inlagd på LPT av annan orsak. Jag skjutsades från avdelningen till en annan vårdinrättning, det var två heldagar mellan 09-16 det var olika tester och samtal. Några av testerna var som iq test på nätet uppbyggda på samma sätt, några var verbala. Några fysiska med motorik (tex sprinta i korridoren) Jag tror själva testerna i sig var ett test i sig, test i test, hur en agerade, om en orkade fokusera osv. Jag vet ingt om kösystym eller så. Jag minns att det var rätt roligt.

Så... ingen behandling
  • Anonym (what)
    Anonym (Annonomas) skrev 2025-05-27 17:22:02 följande:
    Npf diagnoser

Hej! Tänkte kolla med er som gjort/ eller haft någon nära som har genomgått behandling av npf diagnoser. Min psykolog har erbjudit mig att få en behandling, men vill veta lite vad andra har för erfarenheter, samt hur länge ni va kvar på väntelistan?

Behandling?

Vad är det för behandling alltså? med tanke på att man påstår att npf är medfödda förändringar i hjärna/signalsubstanser osv. 
  • Anonym (Em)

Vad är det för typ av behandling? 

• Anonym (what)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-05-27 19:07:21 följande:

Det där är ju inte behandling, utan utredning. 
  • Anonym (förälder till barn med autism)

vad är det för behandling du har blivit erbjuden? 

• Anonym (Annonomas)

Jag menade såklart utredning

Svar på tråden Npf diagnoser