• Anonym (My)

Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!

Min kille har varit jättegullig fram till nu. Förra helgen var vi på spa, han hade bjudit mig på dit och fixat både behandlingar och en väldigt fin middag. Men sedan försökte han förföra mig och blev väldigt besviken när jag inte ville. Måste man ha sex bara för att man blivit bjuden på spa? Han är fortfarande sur och besviken.  Varför måste man ha förväntningar på sex? 

• Svar på tråden Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!
  • Anonym (s)

Har ni haft sex innan?

Nej det kan aldrig finnas förväntningar på sex och man får avbryta när man vill.

• Anonym (Man)

Nej så klart måste man inte det. Han får lära sig hantera den biten då hans beteende inte är ok alls.

• Anonym (My)
    Anonym (s) skrev 2025-05-28 16:46:15 följande:

Har ni haft sex innan?

Nej det kan aldrig finnas förväntningar på sex och man får avbryta när man vill.

Ja vi har haft sex några gånger. Han har velat ha mer men inte jag.
  • Anonym (s)

Bra, då kan du dumpa honom. Han har betett sig illa i flera dagar för att du inte ville ha sex. Det är inte sunt.

• Fjäril kär
    Anonym (My) skrev 2025-05-28 16:48:52 följande:
    Ja vi har haft sex några gånger. Han har velat ha mer men inte jag.
    Om ni inte är kompatibla sexuellt så är det ingen mening att fortsätta ihop. Om du vill mindre än honom kommer det sällan bli lyckligt Om han beter sig så här när du säger nej. 
  • Tecum

Var det spa med övernattning? Då hade jag också blivit besviken, det hör liksom till att man passar på när man gör något extra på ledigheten. Inte som "betalning" för att han bjöd utan för att det är lite annat utöver vardagen att koppla av, bo på hotell och njuta av spa och middag. Han förväntade sig sex, vilket alla utom vissa kvinnor på FL hade gjort, så det är klart att han blev besviken. Men det ursäkter inte att vara sur i flera dagar.

Så du kanske behöver öva lite på dina sociala skills, du låter väldigt ung. Men du verkar inte heller uppskatta sex med killen så kanske är det bäst om ni separerar.

• Anonym (Malin)
    Fjäril kär skrev 2025-05-28 17:13:08 följande:
    Om ni inte är kompatibla sexuellt så är det ingen mening att fortsätta ihop. Om du vill mindre än honom kommer det sällan bli lyckligt Om han beter sig så här när du säger nej. 
    Känns som att det är där problemet ligger, de är inte sexuellt kompatibla. För visst förväntar man sig sex när man är iväg på spa, bägge mår bra och är lyckliga. Jag hade blivit jättebesviken om min pojkvän eller man inte velat ha sex i det läget. Så TS, tänk över om han är den rätta?
  • Anonym (Linda)

Varför vill du inte ha sex? 

• Anonym (Linda)

För mig som.kvinna , jo jag förväntar mig sex om jag bokar spa-helg. 
    Det är då man passar på att ta sig tid att vårda förhållandet också när man inte har något som stör och inga tider att passa. Det är då man tumlar runt i sängen och njuter av det där man aldrig annars har möjlighet till att göra hemma. 

• Anonym (123456)

Jag hade också blivit besviken och faktiskt väldigt ledsen om min pojkvän inte kände lust till sex med mig i det läget. Kanske hade uppfattats som sur efter men inte i flera dagar, hade nog snarare omvärderat hela förhållandet om jag var i hans situation?

Svar på tråden Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!