30 år och uppåt
Hej
Jag undrar om vi har några kvinnor här inne som är 30 år och uppåt som blivit gravida på första försöket eller snabbt. Och hur gjorde ni ? Och hur lång tid tog det ?
Jag är 33 år och min partner är yngre och vi vill försöka.
Hej
Jag undrar om vi har några kvinnor här inne som är 30 år och uppåt som blivit gravida på första försöket eller snabbt. Och hur gjorde ni ? Och hur lång tid tog det ?
Jag är 33 år och min partner är yngre och vi vill försöka.
Hur långt är ett snöre? Det kan gå snabbt, det kan ta längre tid. Upp till ett år är helt normalt.
Hur långt är ett snöre? Det kan gå snabbt, det kan ta längre tid. Upp till ett år är helt normalt.
Slutade med p-piller o hade sex som vanligt. Tänkte att "blir det så blir det". Har aldrig hållit på att räkna på ägglossning eller så, har nog bara haft tur.
Jag har blivit gravid två gånger i mitt liv. Båda gångerna på första försöket och inga missfall. Var 33 och 36. Har alltså två barn nu.
Hur vi gjorde? På det gamla vanliga sättet. :) Inga tester eller preparat eller någonting. Bara lite folsyra i förväg.
Detta säger ju tyvärr ingenting om hur det kommer att gå för er, men jag önskar stort lycka till!
Är 49 år och min senaste graviditet var under Våren 2023.
Har alltid haft lätt för att bli gravid sen jag blev sexuellt aktiv.
Men jag tror det är ganska normalt att det tar lite tid när man slutar med skydd då kroppen måste ställa om sig. Annars är det nog 50-50% chans varje gång..