• Anonym (Fundersam)

Avvikande mens

Jag är 34 år och är inne på min 10:e dag med fortsatt blödning. mensen började som vanligt när den skulle komma. upplevde kanske lite mer ömma bröst än vanligt och mer mensvärk än vanligt, känns också som att blödningen varit mer sparsam.
    som sagt är jag inne på min 10e dag med blödning nu, inga mängder men det kommer fortfarande färskt blod. Har fortsatt ömma bröst (inte lika ont som i början) och mensvärk.. har aldrig varit med om att mensen pågått så länge som nu, brukar vara i ungefär 5 dagar.. 

har något varit med om liknande? Vad har det berott på?

• Svar på tråden Avvikande mens
  • Anonym (T)

Jag har inte varit med om det, men jag hade nog kontaktat gyn relativt snart om de inte slutar, iom att det avviker så mycket 

• Anonym (Q)

Kontakta sjukvården. Något är det. Det behöver inte vara något farligt. Tex. Kan du vara gravid? Har du gått upp/ner snabbt i vikt?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-29 17:56:40 följande:

Kontakta sjukvården. Något är det. Det behöver inte vara något farligt. Tex. Kan du vara gravid? Har du gått upp/ner snabbt i vikt?

tog ett test ikväll för att utesluta graviditet, till min förvåning visade det starkt positivt. Får kontakta gyn då jag misstänker ett missfall.. 
  • Anonym (Fundersam)

Uppdaterar tråden ifall någon är med om liknande situation. blödning behöver inte alltid betyda att det är något som är fel. i mitt fall var det några veckor av ovisshet, men när jag fick komma på ultraljud så kunde man se en frisk graviditet och ett pickande hjärta😊

Svar på tråden Avvikande mens