• Sanna94

När plussade ni?

Som frågan lyder, när plussade ni på stickan? Känns som det är väldigt olika?

• Svar på tråden När plussade ni?
  • Anonym (Hm)

Första barnet två dagar efter BIM. Andra barnet 3 dagar innan BIM med testa tidigt

• Anonym (Elin79)

Första gången väntade jag till en dag efter BIM, testade med vanliga Clearblue och fick ett plus.
    Andra gången "visste" jag att det hade tagit sig så jag fick positivt redan ett par dagar före BIM med RFSU testa tidigt.

• Anonym (C)

Det är olika för att många utgår från bim. För en del är bim 10 dagar efter ägglossning och för andra 16 dagar. 

Har man 10 dagar kommer man aldrig plus bim-5 medan nör man har lutealfas på 16 dagar så är det ändp en hygglig chans att se något på bim-5

Generellt så nöstan alla får + på 14 dagar efter ägglossning, många på 12 dpo och en del redan runt 10 dpo. 

Majoriteten av äggen fäster mellan 8-10 dpo och sen tar det lite tid innan hcg ökar och lämnar spår i urinen. 

🤗

• Anonym (C)

Jag har plussat på 12 och 10 dpo och båda gångerna för det första testet den cykeln. 

• Anonym (B)

Jag var lite osäker på hur jag skulle räkna eftersom jag plussade på första cykeln efter en lång period med p-piller. Jag räknade att BIM skulle vara efter 28 dagar efter bortfallsblödningen och jag plussade på kvällen 6 dagar innan det. Med ett sånt ?RFSU testa tidigt? 🤗

• Fjellmyran

9 dagar efter ÄL har jag plussat som tidigast, mina två senaste graviditeter. Mina två första graviditeter testade jag inte förrän BIM, vilket är 12 dagar efter ÄL för mig 😊

• Anonym (Tk)

5 dagar före BIM. testade inte tidigare än så så vet inte om de kunnat visa sig ännu tidigare. 

• Anonym (E)

Enligt senaste mensen skulle jag plussat BIM+7 men hade sen ägglossning så plussade på BIM :) 

• Lulemelon

Jag plussade svagt, nästan osynligt, på ÄL +10 med Babyplan early test. Tog digitalt testa tidigt test med veckoindikator som bekräftade 1-2 veckor. Dagen före var det negativt. 

Som någon annan förklarade så bra, att jämföra med BIM är svårt för vad det är för antal dagar efter ÄL är individuellt. 

Svar på tråden När plussade ni?