• Anonym (FÖRBANNAD !)

Jag kokar !

Kärringjävlarna har trakasserat mig till den grad att jag ska flytta.

Samtidigt har jag bett de att inte röka på balkongen (markplan när man går ut ur lägenheten) för att jag får inte all rök in i min lägenhet och jag kan inte ha något fönster öppet (i rummet vi bor i) då hunden fnyser, får svårt att andas och självklart så kan hunden inte vara på balkongen heller!

På detta så har en av de 2 kärringjävlarna stått och rökt cigg vid min dyraste och finaste bil jag någonsin haft råd att köpa, hon har stått och askat på bilen så att det har bränt igenom ca 20 märken rakt genom lacken.Jag såg detta och sa åt henne att hon inte skulle stå och aska mot min bil, varpå hon blev sur och fräste "så farligt är det inte! Hon kommer blå ljuga och neka om man konfronterar henne tillsammans med den andra kärringen (som är hennes mamma)! Båda går med rullatorer och kedjeröker cigg! 

Nu såg dom att vi kom hem från promenaden och sprang direkt ut på balkongen och röker cigg! 

Jag är på bristningsgränsen nu! 

Snart hoppar jag över balkongen och slår ihjäl dom båda två! Det enda som stoppar mig från det är att jag förlorar hunden då.

Vet inte vad ajg ska göra faktiskt... håller på o tappar det totalt just nu! 

• Svar på tråden Jag kokar !
  • Anonym (FÖRBANNAD !)
    Anonym (FÖRBANNAD !) skrev 2025-05-30 13:08:48 följande:

Samtidigt har jag bett de att inte röka på balkongen (markplan när man går ut ur lägenheten) för att jag får in* all rök in i min lägenhet

• Anonym (Kian)

Bostadsrätt eller hyresrätt? Anmäl olägenhet med rökning till styrelse eller hyresvärd
    Kolla vad som står om rökning i din papper från hyresvärd. Filma tanterna när de röker vid bilen. Spea in deras sura kommentarer. Samla bevis.Polisanmäl om de askar på eller gör ngt med bilens lack.

• Goneril

Fotografera skadorna, polisanmäl. Ðet är ju åverkan, att förstöra lacken, det är ju inte klokt! Vet du var de bor, "kärringarna"? Jag hade blivit galen. Kolla lite på www.lawline.se,  där finns massor av frågor och svar,  kostar ingenting. Sen kommer ju röken in i din lägenhet, mycket irriterande, jag hade nog skällt ut dem efter noter. Jag skulle aldrig funnit mig i detta. Gör bara ingenting som försätter dig i en utsatt position så att du får ett åtal på halsen för hot eller dylikt. Fundera på hur du ska gå tillväga. Jag känner starkt med dig i denna fråga. Kommer jag på nåt bra ska jag låta dig veta det. Vilka människor! 

• Anonym (Asdfg)

Det de gör med din bil är jävligt gjort. Som sagt, filma och anmäl till hyresvärd, kanske försäkringsbolag? 

Sin egen balkong får man röka på. Det finns alltid dofter man stör sig på som man måste stå ut med när man väljer att bo tätt ihop med andra människor.

Det verkar ha blivit ett infekterat bråk er emellan. Jag skulle nog ha flyttat. Om du gör det, tänk på att i nästa bostad så inbjuder man till bråk om man går på som en ångvält mot grannar.
    Om "kärringarna" hade skällt ut dig för din matlagning som de tycker luktar och tar i så de spricker för att läxa upp dig; hade det inte varit mer frestande att fortsätta laga samma mat för att hävda din rätt att göra det, än att gå dem hälften till mötes som hade varit med lockande om den klagande grannen hade tagit upp sitt problem med dig på ett rimligt och icke anklagande sätt?
    Man får både röka och laga mat. Att bli helt tokig för att en granne gör något av det kommer inte att lösa något problem. Att be snällt och respektfullt gör andra mer välvilligt inställda.

• Anonym (qwerty)

Filma.
    Polisanmäl.

• Anonym (Rökning)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-05-31 18:03:06 följande:

Det de gör med din bil är jävligt gjort. Som sagt, filma och anmäl till hyresvärd, kanske försäkringsbolag? 

Sin egen balkong får man röka på. Det finns alltid dofter man stör sig på som man måste stå ut med när man väljer att bo tätt ihop med andra människor.

Det verkar ha blivit ett infekterat bråk er emellan. Jag skulle nog ha flyttat. Om du gör det, tänk på att i nästa bostad så inbjuder man till bråk om man går på som en ångvält mot grannar.
    Om "kärringarna" hade skällt ut dig för din matlagning som de tycker luktar och tar i så de spricker för att läxa upp dig; hade det inte varit mer frestande att fortsätta laga samma mat för att hävda din rätt att göra det, än att gå dem hälften till mötes som hade varit med lockande om den klagande grannen hade tagit upp sitt problem med dig på ett rimligt och icke anklagande sätt?
    Man får både röka och laga mat. Att bli helt tokig för att en granne gör något av det kommer inte att lösa något problem. Att be snällt och respektfullt gör andra mer välvilligt inställda.

Det är inte säkert att du får röka på din balkong/uteplats. Det beror på vad som står i ditt kontrakt (om det är hyresrätt).

Alla nyskrivna kontrakt hos min hyresvärd är rökfria. Det är sedan flera år nu. Nya hyresgäster får inte röka i lägenheten, på balkong/uteplats eller precis utanför porten. Endast de som fått sina kontrakt innan detta infördes får röka. Byter de lägenhet så kommer de nya reglerna att gälla. 
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Rökning) skrev 2025-05-31 18:32:25 följande:
    Det är inte säkert att du får röka på din balkong/uteplats. Det beror på vad som står i ditt kontrakt (om det är hyresrätt).

Alla nyskrivna kontrakt hos min hyresvärd är rökfria. Det är sedan flera år nu. Nya hyresgäster får inte röka i lägenheten, på balkong/uteplats eller precis utanför porten. Endast de som fått sina kontrakt innan detta infördes får röka. Byter de lägenhet så kommer de nya reglerna att gälla. 
    Nej så är det förstås. Att det kan vara olika regler.

Där jag bor finns inget förbud mot rökning i lägenheter eller på balkonger, sen tror jag inte att det är så många som fortfarande röker i sina lägenheter förutom äldre som alltid gjort det.
    Däremot utanför porten är det inte okej för det går upp till lägenheterna ovanför porten och de som ogillar rök får in det genom ventilationen och kan inte slippa undan genom att stänga balkongdörren eller fönstret.
  • Anonym (Tess)

Jag har en vän som sprutar med vattenslang på grannar som röker. Jag själv nöjer mig med att vattna när de sitter på balkongen under 

• Anonym (Asdfg)
    Anonym (Tess) skrev 2025-05-31 20:23:59 följande:

Jag har en vän som sprutar med vattenslang på grannar som röker. Jag själv nöjer mig med att vattna när de sitter på balkongen under 

Vi får väl hoppas att din vän blir anmäld för misshandel snart och att du får en varning från hyresvärden. Man vattnar inte så att det rinner ner till balkongen under oavsett om den som bor där lagar mat, röker eller har en hemsk parfym.
Svar på tråden Jag kokar !