• Anonym (Vibider)

Okej att stöta på en 24 åring om man är 36 år?

Är det okej att stöta på en ung man/kvinna som är 24 år om man själv är 36? 

Om man är relativt attraktiv som, 36 åring och man märker att individer som är 10-15 år yngre än en själv intresserar sig för en, är det då rätt eller fel att stöta på de? 
    Eller är åldersgapet för stort? 

• Svar på tråden Okej att stöta på en 24 åring om man är 36 år?
  • Anonym (Kvinna)

Hade inte höjt på ögonbrynen över den åldersskillnaden. Särskilt inte om 24-åringen är mogen och 36-årongen ungdomlig. Jag gillade själv män över 30 i den åldern.

• Anonym (Omg)

Vad menar du? Du går väl stöta på vem du vill, och blir ni tillsammans så är det er ensak. 

Oattraktivt med människor som är så osäkra att de måste ha okända människors tillåtelse för att visa intresse för någon de är attraherade av. 

• Anonym (H)

Är väl inte hela världen. Hade däremot blivit lite avtänd om en 36-åring aktivt söker efter 12-15 år yngre partners. Då undrar man lite om personen är helt normal. Men fattar man tycke för någon kan man ju inte hjälpa det.

• Anonym (Patricia)

När jag var 26 gifte jag mig med en man på 41... Inga problem alls...

Vi sökte inte specifikt efter åldersskillnad,  vi möttes av en slump och blev kära. 

• Anonym (Hmm)

Ingen jättestor ålderskillnad. Så länge ni passar ihop, och du inte bara är förblindad av hennes ungdomliga skönhet så funkar det nog bra.

• Anonym (J)

Ja det är inte mycket skillnad.

• Anonym (J)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-30 17:33:03 följande:

Vad menar du? Du går väl stöta på vem du vill, och blir ni tillsammans så är det er ensak. 

Oattraktivt med människor som är så osäkra att de måste ha okända människors tillåtelse för att visa intresse för någon de är attraherade av. 

Vet en gubbe som blev ihop med sin dotters kompis som har 20 år, han var över 50. Säger du samma sak där eller? 

Om du hade haft en dotter på 20 år och hon tog hem en killkompis till dig och låg med? Helt okej också?

• Anonym (sköldmö)

Om man går runt och aktivt raggar på 10 - 15 år yngre, kan det verka lite sliskigt. Särskilt om de man raggar på är väldigt unga, under 25.

Om man bara råkar träffa någon som är så pass mycket yngre, och båda är intresserade, är det en annan sak, så länge båda är vuxna. Det kan absolut funka.

Min pappa var 14 år äldre än min mamma. Hon var 26 när de träffades, han 40. Inga problem alls. Visst, de skilde sig senare. Men det höll i 10 år, och uppbrottet berodde inte på åldersskillnaden.

Känner ett annat par där kvinnan är 11 år äldre än mannen. Hon var 42 när de träffades, han 31. De har varit tillsammans i ca 20 år och verkar lyckliga. Inga gemensamma barn, men båda hade barn sen innan. 

• Fjäril kär

Gör hur fan du vill.  Något jag lärt mig i mitt snart 50-åriga liv är att folk har åsikter oavsett även om hon skulle vara jämngammal exakt på dagen:  "är hon inte lite för flamsig?"... "så omogen"... "varför jobbar hon ìnte"  .. "säkert en golddigger"..  "är hon inte lite för gammal för barn"... "men ni är ju så olika"..  

Ja du fattar.    

Kör på och ge dom nåt att prata om....

By the way är genomsnittstiden för ett förhållande ca 7 år .   Eller 11 beroende på vilken källa man läser.  Men däromkring tar majoriteten av alla förhållanden slut oavsett åldersskillnad eller ej... 

• Anonym (Omg)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:27:41 följande:

Vet en gubbe som blev ihop med sin dotters kompis som har 20 år, han var över 50. Säger du samma sak där eller? 

Om du hade haft en dotter på 20 år och hon tog hem en killkompis till dig och låg med? Helt okej också?

Nu svarade jag på TS. 

Men nä, jag skulle inte bli glad. Men saken är den att det spelar ju ingen roll, vill de ha varandra så kan inte jag hindra dom, de är myndiga båda två.

Men, om man ska ha ett förhållande som inte följer normer får man vara självsäker nog att kunna det, inte gå omkring och fundera på vad andra människor tänker. 

• Anonym (gnafs)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:27:41 följande:

Det är 30 års skillnad. 24 och 36 är 12 år, stor skillnad.

Barns kompisar knullar man bara i smyg, man blir inte ihop med dom.  Jo, jag vet av flera tilfällen.  Sällan, men inte alls så alldeles ovanligt.  Inte så länge sedan det var en tråd här om sonens kompis, flera kvinnor hejade.
  • Anonym (TS-Trollet)

Kul med #troll# som ställer konstiga frågor.
    Okej om hon är 15 men 24 ? Vad är problemet

• Anonym (feminista horde)

Ja, det tycker jag är helt okej.

Hon är ju inte knappt byxmyndig liksom, så lycka till!

• Anonym (Förvånande)

Lika förvånande varje gång att läsa svaren i trådar som handlar om åldersskillnad på par, ibland är stor åldesskillnad okej och ibland säger man max 5 års skillnad.

Ändras uppfattningarna från gång till annan?

Svar på tråden Okej att stöta på en 24 åring om man är 36 år?