• Anonym (Cat)

Ett kattsmycke utan katt

Hon är för gammal för att ha en guldkatt hängandes i ett halsband så vad för sorts guldsmycke kan man köpa då? Något som påminner om en katt kanske i färg, smaragd för en katts ögon (?) eller vad kan man ge bort då? Ge mig förslag om ni kan. 

• Svar på tråden Ett kattsmycke utan katt
  • Anonym (g)

Trist med såna människor som sätter ålder på allt.

• Anonym (H)
    Anonym (g) skrev 2025-05-30 19:04:59 följande:

Ja, det tycker jag med.
  • burleskburkläsk

Verkligen, älskar smycken och katter är man och blir 47 i år, kan tänka mig halsband med katt, dock silver då jag tycker det är snyggare än guld...

Så nu till den stora frågan, är jag för gammal??
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • EnAnonumius

Håller med...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tow2Mater
    burleskburkläsk skrev 2025-05-30 19:15:21 följande:
    Verkligen, älskar smycken och katter är man och blir 47 i år, kan tänka mig halsband med katt, dock silver då jag tycker det är snyggare än guld...

Så nu till den stora frågan, är jag för gammal??
    Du tror inte det kan handla om t ex en tonåring som anser sig vara för gammal för vissa saker? Sedan i din ålder slutar man ju bry sig och kan gå med blöja igen om så krävs. Men speciellt tonåringar kan vara känsliga för vad som anses mer passa småbarn och vad som anses vara coolt.
  • Anonym (Cat)
    Tow2Mater skrev 2025-05-30 19:55:23 följande:
    Du tror inte det kan handla om t ex en tonåring som anser sig vara för gammal för vissa saker? Sedan i din ålder slutar man ju bry sig och kan gå med blöja igen om så krävs. Men speciellt tonåringar kan vara känsliga för vad som anses mer passa småbarn och vad som anses vara coolt.
    Just så. Tänk att nästan alla alltid tar första bästa chans att säga negativa och spydiga saker. Suck. 

Dina förslag var fina och jag ska försöka hitta något i äkta guld då det är det som önskas. 
  • Anonym (g)

Om det ska vara så noga är det lika bra att personen själv visar upp vilken typ av smycken som denne vill ha. Inte svårare än så om man ska lägga ner pengar på guldsmycken som är menade att användas. De som är länkade kan vara någons stil men inte en annans. Just smycken är viktigt att få rätt då det är tråkigt om de ligger i lådan eller användas pga skuldkänslor.

• Anonym (g)
    Anonym (Cat) skrev 2025-05-30 20:59:48 följande:
    Just så. Tänk att nästan alla alltid tar första bästa chans att säga negativa och spydiga saker. Suck. 

Eller så brukar det vara precis rätt i 99% av dessa trådar om ämnet...

Jag tycker samma sak om den som anser sig vuxit ur en typ av smycken men inte ger förslag på andra typer ;) Unga brukar vara öppna för mycket och inte sätta ålder på sånt även om just en själv inte vill ha en viss typ av smycken/kläder

• Anonym (Katt)

Vill hon ha ett kattsmycke? Jag älskar katter och sysslar med både utställning och volontärarbetar på katthem och jag gillar inte grejer med kattmotiv. Använder inte smyckena med katttema som jag fått genom åren.

• Anonym (H)

Dina förslag var fina och jag ska försöka hitta något i äkta guld då det är det som önskas. 
    Hoppas att du hittar nåt.
  • burleskburkläsk

Hur var jag negativ och spydig?

Jag var dock puckad som inte insåg att det gällde tonåringar!

Det blir väl så på ålderns höst! 🙈
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym

Har hon uttryckligen önskat sig ett kattsmycke men det får inte föreställa en katt?
    Det var en märklig beställning.
    En guldbjällra som hänge?

• Anonym (X)

Vem anser att hon är för gammal? Hon själv eller du?

Kattöron Charm Hänge Guld 10 Zirkonia Kvarts | THOMAS SABO | Herr | Miinto.se

Thomas Sabo Pendentif Pièce Patte Chat Or Doré Argent PE882-414-14 : Amazon.se: Mode

Hängsmycke i 18K guld - Guldfynd

Lisa Larson x Skultuna - Katt Necklace - Gold Plated ? Skultuna 1607

Hängsmycke turmalin kattöga 3,64g 18K guld | Hailey´s Jewelry house

Bead katt guld | TS Jewellery | THOMAS SABO

Guld Katt Charm Hänge 1819-471-7 | THOMAS SABO | Herr | Miinto.se

Köp Kvinnans hänge Armetrice i Rund slipad 0.8 Carat Smaragd (Labbodlad) 18k Gult Guld | GLAMIRA.se

Svar på tråden Ett kattsmycke utan katt