• Anonym (Välja)

Nya fönster och dörrar eller nytt kök?

Vad är mest värt? Behöver verkligen nya fönster och dörrar för de är så dåligt isolerade. Det låter som att fönstren är öppna fastän de är stängda. Men vi är också i stort behov av att renovera köket. 

• Svar på tråden Nya fönster och dörrar eller nytt kök?
  • Anonym (Onkel)

Fönster och dörrar skulle jag sätta som prio av dom

• Anonym (Viola)

Fönster och dörrar är givet. Det är sånt som helt enkelt påverkar huset på ett mycket dåligt sätt då dålig isolering  dessutom kan ge upphov till otrevliga saker som kallras, fuktskador, mögel  etc

Fungerar köket som det ska? Då kan ni leva med det nåt år till... 

• Anonym (,)

Haha nu skojar du nog ändå va?

• EnAnonumius

Skulle satsa på fönster och dörrar först..
    Av den enda enkla anledningen för att slippa kallras, fuktskador, mögel, och ökade värmekostnader..¨

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S)

Om ni inte kan avgöra det själv så ska ni kanske inte bo i hus. 

Varför ens köpa ett hus för köket inte fungerar? 

• Fjäril kär

Ni väljer mellan ett fancy kök och högre värmekostnader och  fuktskador alltså

Ser inte riktigt att det finns nån annan prio här än det självklara...

• Anonym (Välja)

Wow vissa av er här är ju bara för härliga. Att ta för givet att jag är helt världsfrånvänd är ju ett fantastiskt sätt att se på människor?. Har bott i huset i 7 år, har inte skyhöga elkostnader och definitivt inget mögel någonstans så ni kan ta det lugnt. Fast jag får nog skylla mig själv, jag skulle ha varit tydligare så att alla fick chansen att bete sig som hyfsade människor  

VILL ha ett nytt kök. Borde prioritera fönster, hade bara hoppats på att någon höll med mig om köket 😁

• Anonym (Viola)
    Anonym (Välja) skrev 2025-05-31 09:16:16 följande:

Wow vissa av er här är ju bara för härliga. Att ta för givet att jag är helt världsfrånvänd är ju ett fantastiskt sätt att se på människor?. Har bott i huset i 7 år, har inte skyhöga elkostnader och definitivt inget mögel någonstans så ni kan ta det lugnt. Fast jag får nog skylla mig själv, jag skulle ha varit tydligare så att alla fick chansen att bete sig som hyfsade människor  

VILL ha ett nytt kök. Borde prioritera fönster, hade bara hoppats på att någon höll med mig om köket 😁

Nja helt världsfrånvänd är vi nog inte...Vi som svarar vet snarare hur fort det kan gå med otäta fönster och vissa saker vet man inte förrän man river ut fönstren och ser hur foder och karmar ser ut på insidan av husfasaden.. kan bli en otrevlig överraskning... och dyr.... 
    Även om du bott där i 7 år har väl fönstren suttit där i kanske 30 år? 
  • Anonym (Välja)
    Anonym (Viola) skrev 2025-05-31 09:27:38 följande:
    Nja helt världsfrånvänd är vi nog inte...Vi som svarar vet snarare hur fort det kan gå med otäta fönster och vissa saker vet man inte förrän man river ut fönstren och ser hur foder och karmar ser ut på insidan av husfasaden.. kan bli en otrevlig överraskning... och dyr.... 
    Även om du bott där i 7 år har väl fönstren suttit där i kanske 30 år? 

Sa inte att någon av er är världsfrånvarande. Utan skrev att man tror att JAG är det i och med de nedvärderande kommentarerna. Kommentarer som är skrivna som dina tar jag tacksamt emot. 

Vi hade nyss en person här som mätte fukt i badrum och vid fönster och allt såg bra ut  Vet att det inte betyder att allt nödvändigtvis är frid och fröjd men det ger en indikation på att det inte tränger igenom så mycket fukt. 

Vi ska byta ut både fönster och kök. Inser också att det är smartast att börja med fönstren men jag vill inte alltid ta de rätta och förnuftiga besluten hela tiden. Men fick inget medhåll. Vilket jag eg visste att jag inte skulle få, men det var värt ett försök. Det jag däremot inte förutsåg var nivån på vissa kommentarer. Har varit borta härifrån under lång tid. 

• Anonym (H)
    Anonym (Välja) skrev 2025-05-31 09:16:16 följande:

Tyvärr, håller inte heller med dig, skulle satsat på fönster och dörrar.

Om jag retade mig varje dag på tex kaklet i köket, skulle jag skaffat färg och målat över, som en tillfällig lösning, eller skaffat nytt kylskåp om jag hatade det nuvarande. Och sen renoverat köket ordentligt senare. 

• Anonym (S)
    Anonym (Välja) skrev 2025-05-31 11:18:53 följande:

Sa inte att någon av er är världsfrånvarande. Utan skrev att man tror att JAG är det i och med de nedvärderande kommentarerna. Kommentarer som är skrivna som dina tar jag tacksamt emot. 

Vi hade nyss en person här som mätte fukt i badrum och vid fönster och allt såg bra ut  Vet att det inte betyder att allt nödvändigtvis är frid och fröjd men det ger en indikation på att det inte tränger igenom så mycket fukt. 

Vi ska byta ut både fönster och kök. Inser också att det är smartast att börja med fönstren men jag vill inte alltid ta de rätta och förnuftiga besluten hela tiden. Men fick inget medhåll. Vilket jag eg visste att jag inte skulle få, men det var värt ett försök. Det jag däremot inte förutsåg var nivån på vissa kommentarer. Har varit borta härifrån under lång tid. 

Herregud, kan du inte ta egna beslut utan att fråga folk på FL?

Vart är världen på väg?
Svar på tråden Nya fönster och dörrar eller nytt kök?