• Anonym (TS)

När är första dagen?

Tog examen igår (fredag) men har inte fått nån tillsvidareanställning ännu (bara timanställning)
    Ska anmäla mig som arbetssökande och det sla man ju göra första dagen, men innebär det idag eller första vardagen?

• Svar på tråden När är första dagen?
  • Anonym (Oj)

Första vardagen. Menar du studenten?

• Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2025-05-31 16:59:52 följande:

Första vardagen. Menar du studenten?

Nej, examen. Jag har inte varit utan jobb/studier på 20 år så jag minns inte hur man gör.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-31 17:49:34 följande:
    Nej, examen. Jag har inte varit utan jobb/studier på 20 år så jag minns inte hur man gör.
    Ok, tycker det är märkligt att du tror att de har öppet på helgerna. Trodde du var tonåring. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2025-05-31 17:58:06 följande:
    Ok, tycker det är märkligt att du tror att de har öppet på helgerna. Trodde du var tonåring. 
    Men snälla du, jag fattar såklart att de inte har öppet nu. Men eftersom jag gör det på nätet, som så många andra, så spelar ju det föga roll. Och jag undrade således om det är första dagen eller första vardagen. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-31 18:02:42 följande:
    Men snälla du, jag fattar såklart att de inte har öppet nu. Men eftersom jag gör det på nätet, som så många andra, så spelar ju det föga roll. Och jag undrade således om det är första dagen eller första vardagen. 
    Första vardagen, har redan svarat det. Tror du man får a-kassa på helgerna?
  • Anonym (TS)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-05-31 18:22:57 följande:

Första vardag.

Tack :)
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-31 18:43:27 följande:
    Tack :)
    Varsågod.
    Ha en trevlig helg nu och lycka till med jobbsökandet
  • Anonym (inte arbetslös)
    Anonym (Oj) skrev 2025-05-31 17:58:06 följande:
    Varför är det märkligt? Jag är 37 och har aldrig varit inskriven på Arbetsförmedlingen och har inte en aning om hur det funkar. Etfersom man tex. måste ta ut föräldrapenning med 7 dagar i veckan och inte bara på vardagar för att inte nolla sin SGI är det inte så konstigt att man tänker att man måste skriva in sig på AF på helgen för att skydda sin SGI.
  • Anonym (TS)
    Anonym (inte arbetslös) skrev 2025-06-01 16:12:47 följande:
    Varför är det märkligt? Jag är 37 och har aldrig varit inskriven på Arbetsförmedlingen och har inte en aning om hur det funkar. Etfersom man tex. måste ta ut föräldrapenning med 7 dagar i veckan och inte bara på vardagar för att inte nolla sin SGI är det inte så konstigt att man tänker att man måste skriva in sig på AF på helgen för att skydda sin SGI.
    Exakt så jag tänkte! Att FP kan man ta 7 dgr/vecka så tänkte att AF kanske också var så och var orolig för min SGI
Svar på tråden När är första dagen?