• Anonym (Ältar)

Hur vet man?

Om man har en otrygg anknytning?

Hur vet man om någon som är bra är rätt för en om trygga och stabila relationer ger en känsla av att något saknas? Är det för det inte är rätt eller är de pga ens otrygghet. Så himla svårt att veta vilket. 
    Har aldrig fallit för någon trygg och bra, detta är det närmsta jag kommit. 

Hur vet man om man känner avsaknad av sexlust för att den andra har mer lust och att man oftare ligger än lusten är så man inte hinner få lust själv? 

Hur vet man om detta är relaterat till ålder eller om det hade varit annorlunda med någon annan?

Jag har nog aldrig passat så bra med någon och blivit så fint behandlad. Men dessa tankar söker mig. Livrädd för att ångra mig om jag gör slut. Ganska säker på att jag aldrig hittar en finare person. 

• Svar på tråden Hur vet man?
  • Anonym (Ältar)

Och OBS! Svar tvekar man är det fel köper jag inte då jag två gånger förut trott det varit helt rätt men de personerna har varit helt fel för mig med facit i hand. 

• Anonym (Lillie)

Har man haft en uppväxt där det har saknats stöd, så är det lätt att man känner sig ensam fast man är i ett hyggligt förhållande. Man är liksom van vid ensamhetskänslan, så den kommer, trots att man inte är ensam.

Man behöver iinte ligga varje gång den andra har lust. Man kan t.ex. göra ett handjobb 😊. 

Men är man väldigt olika i sexlust så kan det bli svårt i längden. Tala med partnen om ett uppehåll i sexet på någon vecka eller två och känn efter.

Kolla också vad som gör dig intresserad av sex. Behöver du sova ordentligt och inte vara stressad? Berätta det för partnen så att han förstår när det passar bättre med sex och när det inte riktigt är läge. Då slipper han förvänta sig sex en dag när det är väldigt låg chans att du är sugen på det.

Gå i samtal med en kurator eller psykolog, så att du kan reda ut med en neutral person vad du egentligen tänker och känner när det gäller olika saker. Har du haft en svår uppväxt så kanske det inte har funnits utrymme för att lära känna dig själv.

• Anonym (Lillie)

Om man själv är lite trasig är det lätt att man själv söker sig till någon annan som är trasig. Eftersom killar ofta är mer omedvetna om sina egna svårigheter, så kan de leva ut sin trasighet mot dig på ett förödande sätt. 

• Anonym (Ältar)
    Anonym (Lillie) skrev 2025-05-31 17:35:53 följande:

Om man själv är lite trasig är det lätt att man själv söker sig till någon annan som är trasig. Eftersom killar ofta är mer omedvetna om sina egna svårigheter, så kan de leva ut sin trasighet mot dig på ett förödande sätt. 

Den här personen är inte trasig utan fin på alla sätt. Men jag har alltid märkt att när någon är väldigt tillgänglig och bekräftande blir jag sällan intresserad. Nu är jag det för vi har träffats 1,5 år men jag har tvekat till och från hela tiden. Det är inte den kemin jag haft med mina tidigare. Men det har ju heller inte slutat bra med någon av dem. 
  • Anonym (Lillie)

Du har kanske omedvetet tänt på det trasiga hos tidigare killar. Kan kännas väldigt intensivt då man själv har en trasighet.

Det blev  srdan svårt för förälskelsen att övergå till vardagskärlek, med betoning på trygghet och omsorg om den andre.

På din beskrivning verkar det som att det här förhållandet har börjat på ett lugnare sätt. En del förhållanden gör det och en vardagskärlek växer fram.

När man har jämfört vilka förhållanden som håller, så har man inte kunnat se någon skillnad mellan de olika sätten att gå in i relationen. De kan vara lika hållbara i längden. 

Däremot behöver man ju vara attraherad av sin partner, tycka om honom och hans kropp. 

Svar på tråden Hur vet man?