erfarenheter av älvsbyhus? bra? dåligt?
Någon som byggt älvsbyhus? Vad har Ni för erfarenheter av dem?
Funderar på att bygga vinkelhuset Ägir. Någon mer??
Någon som byggt älvsbyhus? Vad har Ni för erfarenheter av dem?
Funderar på att bygga vinkelhuset Ägir. Någon mer??
Hej
Vi funderar också på ett Ägir. Har träffat säljaren och tycker det verkar bra.
Det som många kanske har "svårt" för med Älvsbyhus är att det har sina hus och ändrar inget. Sitt standard utbud är ganska så trist, med plastmattor i hela huset och våttapeter i badrummen. Men detta går ju att välja bort och göra annat själv eller betala för att få ex. trägolv. Lite trista köksluckor enligt mig men även där finns ju tillval att göra. Är standard mått på luckorna så vill man räkna bort deras och köpa på tex, Ikea så går det också.
Vi träffade säljaren igår och det som skulle va billigt blev plötsligt inte lika billigt efter att vi hade gjort våra till val. Vanliga saker kan jag tycka, som t ex parkett, kaklatbadrum mm...
För övrigt verkar det väl helt okej. =)
Någon mer??
Vi träffade den lokale säljaren för en del år sen. Fick först ett bra intryck av honom, men sen visade det sej att han hade fel i ganska mycket som han påstod. Vi strök raskt Älvsbyhus från vår lista över möjliga husleverantörer.
Det vi då även konstaterat var som redan sagts, att när man får den standard man vill i ett Ä-hus så blir det kanske inte så billigt...
Jag rekommenderar er att kolla på byggahus.se och deras forum för att kunna läsa mer om vad folk som byggt med Ä-hus tycker. Ta bara med i tanken att det OFTAST är folk som är o-nöjda som skriver där och att det är många som ännu inte börjat bygga eller flyttat in.
Smålandsvillan är annars Ä-hus (största?) konkurrent i budgetklassen för nybyggnation.
Jag har växt upp i ett älvsbyhus.
Jag är jättenöjd. Vi har aldrig haft problem med huset och deras hus är ju så vackra.
Nu är det tillåtet med olika smaker. Men VACKRA...? Jag tycker att Ä-hus mest ser ut som pre-fabricerade lådor...
De må vara billiga, praktiska, prisvärda och mycket annat men snygga??
atelli:
Smaken är som baken, eller hur?
Vad blev det för hus??
soffe: visst är det så, jag menade inte att "racka ner" på någons smak!!
Vi sonderar fortfarande terrängen bland leverantörer, just nu lutar det åt LBhus.