Kompisar som ljuger
Hejvill bara höra hur ni andra upplever hur era barn har det.
Mitt äldsta barn är tio år och pojke. De har alla mobiltelefoner. Nu vet jag inte om det är ju mobiltelefoner som är problemet men min son upplever att hans kompisar ljuger för honom när de först säger de kan ses, för i nästa sekund svara när han ringer och säga ?jag kan inte längre ses, hejdå!?. Där står mitt barn med telefon i handen och har blivit ?stood up.? Ibland har det gått timmar som han väntat på att ses med kompisen och sedan när han ringer svarar kompisen något liknande om att inte kunna ses eller inte svarar alls?
Dels förstår jag att det handlar om mitt barn som är lite utanför och som tyvärr inte väljs i första hand. Men samtidigt tycker jag också att det finns en låg mognad i telefonanvändandet och undrar även om den konstanta nåbarheten gör att barn tenderar att ljuga mer, komma med fler ursäkter.någon annan som funderar på samma eller har samma upplevelser?
Min son har ju knappt tillit till andra barn längre eftersom han blir bränd gång på gång.
igår ex var det en som sa att x ska gå hem tidigt pga lillebror var på sjukhus. Sedan visade det sig att dessa två varit på gröna Lund ihop.
jag vet, det är ju tyvärr utfrysning på hög nivå men funderar även på det här med barn och mobiler och beteenden.