• RainbowFamilyDreams

Mens efter misslyckad IVF? Era erfarenheter av värk, blödning mm.??

Hej. Min första färska återföring tog sig inte, mensen kom två dagar efter upphörandet av progesteron. Nu har jag haft mens i 4 dagar, det är fortfarande klarrött, och gör ont i magen. Vanligtvis brukar min blödning avta redan dag 2 och blödningen blir mörkare och mörkare.

Hur var det för er med mens efter misslyckad IVF? Vissa säger att man får en "mens" som inte är på riktigt.. och sen kommer den riktiga? 

Jag upplever att detta är riktig mens men den känns mycket mer... 

Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Mens efter misslyckad IVF? Era erfarenheter av värk, blödning mm.??
  • Anonym ((Väntare))

Hej!
    Vad tråkigt att det inte gick vägen denna gång 😢, visst hade ni fler i frysen? (känner igen dig från din tidigare tråd tror jag).
    Vet inte om dom kallar det för ?inte riktig mens? för att man inte haft en normal ägglossning iom äggplock, kanske.
    Jag har haft ganska normal ?mens? efter äggplock, men efter första äggplocket (då vi inte gjorde återföring och därför inte tog progesteron) var den otroligt mycket mer smärtsam! Hade en oxynorm kvar från efter äggplocket som jag fick lov att ta. Aldrig haft så ont, det var konstigt. 

I cykeln därefter har dom sagt till mig att ägglossningen kan vara sen. Kanske inte så konstigt med tanke på vad äggstockarna vart med om. Men därav blir mencykeln ofta längre just den gången, och dom brukar inte heller vilja göra FET förens på andra ägglossningen efter äggplocket. Det kan ju variera mellan kliniker ock så, såklart. Jag har bara gått hos landstinget för IVF.

• RainbowFamilyDreams

Hej väntare! Tack för ditt svar. Jo, du har så rätt. Jag har skrivit här en del tidigare, känner mig just nu lite stammis i detta forum :). Och du har rätt! Jag har 4 blastocyster i frysen. De sa till mig på kliniken att knappt hälften av alla par får 1st till frysen så att jag fick 4 verkade vara rätt ovanligt/bra enligt min  klinik. Sen får man ju hoppas att det är bra embryon, allt har sett ut, gått optimalt sa dem. Att det sällan går så smidigt med en behandling som det gjorde för mig. Men likväl, förbannade minus? Plusade ju till o med på min första insemination (som ju blev ett tidigt MF istället).

Vad jobbigt med sådan omfattande värk efter äggplocket. Hur många äggplock har du gjort/haft?

Aha det kanske är framöver det kan bli lite försenat/buggat..jag tycker bara det gör mer ont just nu och redan blöder mer/längre än normalt.. imorgon ska jag jobba (varit hemma hela förra veckan typ). Har ont och orkar inte med så mycket känns jag.

Får jag fråga vilken del av landet du går hos regionen?

Tack för ditt svar.

Anonym ((Väntare)) skrev 2025-06-01 14:03:00 följande:

Hej!
    Vad tråkigt att det inte gick vägen denna gång 😢, visst hade ni fler i frysen? (känner igen dig från din tidigare tråd tror jag).
    Vet inte om dom kallar det för ?inte riktig mens? för att man inte haft en normal ägglossning iom äggplock, kanske.
    Jag har haft ganska normal ?mens? efter äggplock, men efter första äggplocket (då vi inte gjorde återföring och därför inte tog progesteron) var den otroligt mycket mer smärtsam! Hade en oxynorm kvar från efter äggplocket som jag fick lov att ta. Aldrig haft så ont, det var konstigt. 

I cykeln därefter har dom sagt till mig att ägglossningen kan vara sen. Kanske inte så konstigt med tanke på vad äggstockarna vart med om. Men därav blir mencykeln ofta längre just den gången, och dom brukar inte heller vilja göra FET förens på andra ägglossningen efter äggplocket. Det kan ju variera mellan kliniker ock så, såklart. Jag har bara gått hos landstinget för IVF.

Svar på tråden Mens efter misslyckad IVF? Era erfarenheter av värk, blödning mm.??