• Anonym (Ledsen)

Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?

Min tjej är en riktig hästtjej. Hon har en egen häst men hjälper även andra att träna deras hästar mm.
    Jag är inte intresserad av några djur, men jag tycker hennes häst är fin.
    nu till problemet: Ett par gånger har hon sagt till mig att hon älskar sin häst lika mycket som mig. Jag tar illa vid mig av det, för mig är en häst ?bara? ett djur. Jag skulle aldrig kunna älska ett djur lika mycket som en partner. 
    Men hon får ju förstås känna och tycka vad hon vill - men måste hon säga det till mig? Jag blir ledsen och känner mig nedvärderad av det. 
    Man vill ju vara speciell för den man älskar, och så känns det inte för mig nu.

• Svar på tråden Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?
  • Tow2Mater

Ge henne frågan 'vem skulle du rädda först' får du se vem av er hon iallafall säger hon skulle prioritera i en nödsituation.

• Anonym (e)

Ja, du är jättelöjlig.

• Tecum

Otroligt klumpig kommentar och att hon sagt det flera gånger är faktiskt en röd flagg. Jag hade också känt mig nedvärderad och åsidosatt. Om hon istället sagt att hon älskar sin häst  men på ett annat sätt än dig hade det varit mer okej.

Hur fungerar ni i övrigt, är hon kärleksfull och prioriterar dig eller är du alltid tvåa efter hästen? Då är det frågan om du vill ha det så, eller skaffa barn med en sådan kvinna?
    Min fru var också hästtjej när jag träffade henne, men aldrig att hon var så osmidig. Jag kände aldrig att hon satte hästen före mig även om hon var väldigt förtjust i och noggrann med honom.

• Anonym (H)

Jag fick höra nästan exakt samma sak av ett ex. Jag bytte tjej till en som värderade mig lika högt som jag henne. Vi är fortfarande tillsammans. Du vet vad du bör göra.

• Anonym (e)

Jisses så osäkra folk är... Att älska någon lika mycket som ens häst är stort, det betyder att hon verkligen älskar en. Sen är en häst som vilket annat oskyldigt djur som helst. Du är en person som har annat i livet

• Anonym (Emma)

Alltså..
    Män kommer och går, men kärleken från ett djur består.
    Inte ett svårt val. Jag kommer alltid älska mina hundar mest.

• Anonym (Farsan Baloo förklarar)

Du kommer aldrig att kunna lösa den knuten.

En kvinna som är besatt av hästar (eller hundar eller katter) kommer på riktigt att placera dig som tvåa efter sitt djur, och vi som inte lider av det personlighetsdraget kommer aldrig att fatta hur de resonerar.

Antingen accepterar du att den här kvinnan har sin viktigaste relation med ett rätt så långlivat djur eller så gör du slut, det är inte mycket att välja på.

• Tecum
    Anonym (Emma) skrev 2025-06-01 18:17:41 följande:

Alltså..
    Män kommer och går, men kärleken från ett djur består.
    Inte ett svårt val. Jag kommer alltid älska mina hundar mest.

Hoppas att du trivs bra som singel för det lär du förbli...
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (e) skrev 2025-06-01 18:10:13 följande:

Jisses så osäkra folk är... Att älska någon lika mycket som ens häst är stort, det betyder att hon verkligen älskar en. Sen är en häst som vilket annat oskyldigt djur som helst. Du är en person som har annat i livet

Verkligen.. lika smickrande som att höra av en gamer att han älskar dig lika mycket som sin dator?
  • Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2025-06-01 18:03:30 följande:

Jag fick höra nästan exakt samma sak av ett ex. Jag bytte tjej till en som värderade mig lika högt som jag henne. Vi är fortfarande tillsammans. Du vet vad du bör göra.

Håller med!
Svar på tråden Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?