Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 11:01:54 följande:

Jag mår illa som en liten gris. Det är väl dock bara att härda ut. Men ser inte framemot om det blir så här nu i ett par månader. Första barnet för mig så helt novis.

Jag har fortfarande inte berättat för någon alls så väldigt glad för en tråd där man kan få dela med sig. I veckan ska jag berätta för mina två närmaste vänner och min mamma. Resten får bli efter v12. 

Hur är det med dig? Hur mås det?

Så jobbigt. Illamående har jag också och det är vidrigt, min gravida kompis sa för ett tag sen att man verkligen inte är beredd på hur illamåendet och tröttheten ska kännas. Att man haft en bild av hur det är att må illa och att vara trött men att det under graviditeten är något helt annat. Det håller jag med om. 🌷 Förhoppningsvis ger det med sig för oss båda snart framöver. 
    Jag försöker vara positiv och intala mig att det är bra att man känner något, jämfört med att inte göra det 😊 

Vad roligt att du ska berätta för din mamma och vännerna snart, har du bestämt hur ni ska presentera nyheten? Jag ser fram emot att dela med mig om detta till hela världen men har bestämt att vi ska vänta en liten stund till. (om vi kan 😅)
  • Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 11:16:42 följande:
    Gjort flera ivf:er så både mamma och närmaste vännerna har varit väldigt involverade i flera år och följt alla försök. Ljög precis en vit lögn för min ena vän igår att jag inte testat än när hon fråga hur det går. Ville hålla det för mig själv några dagar till innan jag delar med mig.

Tolkar det som att det är din första också?
    Då förstår jag att dina närmaste är förväntansfulla och håller tummarna. Så roligt att berätta den glada nyheten så småningom! 

Jag har ett äldre barn sedan tidigare, men det är min sambos första 😊 

Har du kunnat räkna ut BF? Jag tror att vi har 7/2.
  • Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 12:10:31 följande:
    Jag tror det blir 6/2. Känns lite extra fint då det är min barndomsväns födelsedag, speciellt då hon inte längre finns med oss. 🕯️ 
    Vad fint, det känns symboliskt 🌷
  • Anonym (B)
    Krispaketet skrev 2025-06-02 22:27:36 följande:

Hej hej!
    Har väntat på denna tråden 😊
    Har BF 4/2. Inget illamående ännu men ?mensvärk? och sådär. Har ett barn som fyller 11 nästa vecka och trodde nästan inte jag skulle få fler men nu står jag här och ska bli mamma igen. Känns ju helt sjukt??? Kan inte riktigt ta in det. 

Stackars er med illamående, hade det hela förra graviditeten och det började v6. Fruktansvärt!! Lider med er. Håller tummarna att jag slipper denna gång 🤞

Hej vad roligt att du hittat hit! Välkommen 🤗 
    Visst är det spännande att få uppleva det här igen. Jag har också ett äldre barn sedan innan. Det känns som du säger, overkligt 🙈 Men så mysigt och roligt!! 

Låter fruktansvärt med illamående hela förra graviditeten, minns du om du fick någon medicin för det? Hoppas du slipper den här gången för det är ju verkligen inte kul. Trodde jag skulle kräkas igår morse på jobbet, känns svårt att förklara för kollegorna om man skulle behöva springa iväg för en sån sak? ????
  • Anonym (B)
    ananaspajas skrev 2025-06-03 22:48:40 följande:

Hej alla!
    25 år och första barnet.
    Plussade i söndags och beräknad BF är 7 februari!
    Har nyss haft ett tidigt missfall i v 7 (första graviditeten) men lyckades bli gravid efter en månad igen, så glad för det. Första tog 5 månader, även det rätt snabbt. 
    Nu håller jag tummarna att allt går som det ska! Symptom jag märkt är stickande bröst och lite extra trötthet. 

Hej! välkommen hit 🌷

Vilken pärs att behöva gå igenom ett MF, men den här gången måste det gå vägen. 

Vad roligt med första barnet. Du har mycket spännande framför dig 🤗  

• Anonym (B)

Jag går också och tänker på när vi ska berätta för alla, och hur. Skulle vara kul att göra det på ett lite roligt sätt 😄 Har ni några ideer? 

Många vet jag tycker att det är skönt att berätta om graviditeten för sina nära och kära tidig eftersom man vill dela glädjen men också eftersom man kommer vilja ha stöd och förståelse om det inte skulle gå vägen 🙏

Vi har bestämt att vänta tills efter KUB och ev NIPT innan vi berättar för någon. Det framförallt eftersom jag har barn sedan tidigare som jag vill bespara besvikelsen om allt inte skulle se bra ut 🌷 Sen kan ju saker alltid hända senare än det såklart 

• Anonym (B)
    jen86474 skrev 2025-06-05 21:16:30 följande:

Hej, vad roligt att hitta hit och fler i samma sits. Jag har bf 2/2 2026 med vårt första barn. Vi har försökt i nästan 2 år, ett missfall i vecka 6 2023 och nu gravid efter första rundan IVF. Otroligt pirrig och glad men samtidigt väldigt nervös och orolig. Ska göra VUL 7+3 så vi håller andan tills dess och hoppas få se hjärtljud.

Hur har ni det med symptom? Är ni sugna på något speciellt? 

Min kropp skriker efter saltlakrits och det ska ju man vara försiktig med 😩 Annars känner jag mig väldigt trött, svullna bröst, varma bröstvårtor, lätt andfådd hela tiden. Har haft molvärk till och från. Går ju på progesteron efter IVF så kan säkert vara dem som gör mycket av symptomen såklart. Men hur håller ni er vakna? 😅????

Hej vad roligt att du är här! Stort grattis till graviditeten 🌷 
    Förstår att det är en blandning av en massa glada känslor men även oro. Har det att göra med IVF att ni får göra ett VUL så tidigt, eller gör ni det privat? Jag har fått tid för ul vecka 12 men det känns så oändligt långt bort?

Haha jag undrar också hur folk håller sig vakna 🤣 Tycker det känns som att jag ska somna sittande vid matbordet vid middagen.

Den där molvärken har jag också till och från men särskilt mycket efter sex. Tycker det är lite obehagligt så jag hörde av mig till bm och frågade om det igår men det ska tydligen inte vara något konstigt. Känner någon igen sig i det?

• Anonym (B)
    Bunny s skrev 2025-06-07 19:52:59 följande:

Hejsan! 
    Jag är i vecka 5+1 och beräknad till 7 februari 😊
    Jag är 37, snart 38 år och det här blir en planerad liten sladdis eftersom vi har två äldre barn som är 10 och 12 år 😍

Hur ser det ut för er? 🥰

Grattis 😍 Vi har samma bf, så spännande. Jag väntar första barnet ihop med min sambo men jag har precis som du ett äldre barn på 12 år sedan innan. Tror du att dina barn kommer bli förvånade? Jag är nervös för att berätta 😆 

Tycker fortfarande att det känns overkligt att vi ska få en bebis. Blev gravid på första cykeln efter att ha ätit p-piller i flera år, så tacksam för det men känns som att det knappt sjunkit in att vi verkligen bestämt oss för det här 🙈 

Jag är 29, var ung när jag fick första ❣️ 

• Anonym (B)
    Bunny s skrev 2025-06-08 08:45:16 följande:
    Tack!
    Och grattis till dig med!

Åh. Vad roligt att du också har äldre barn 😃
    Vet du, jag har funderat på det här beslutet om en till under ett helt år och jag har skojat om det med barnen samt frågat helt seriöst vad de skulle tycka om det, under hela den här tiden så jag har fått alla möjliga svar och reaktioner 😅 de har vid det här laget förstått att jag vill men jag har ju hållt på snackat om det så länge att jag är tveksam till om de tagit in att det kan hända på riktigt. 
    Men de vill inte ha ett syskon. Så är det bara 😅
    Jag har 2 söner och de har varit tydliga med att det särskilt inte vill ha en syster för det blir "så jobbigt med smink, parfymer och sånt" 🤣 
    Tror att det tycker tjejerna i deras åldrr börjat bli jobbiga med sånt nu så de kopplar allt med tjejer till just det 😅
    Så jag hoppas att det blir en kille så man slipper besvikelser 😆

Hur tror du ditt barn kommer att ta det? 
    Väldigt imponerande att du fick barn som 17-åring 😍 hur har sllt gått tycker du?

Jag är helt med dig i att det är galet att det gick så fort. Det gick lika fort för mig som för dig. Slutade med p-piller och 15 dagar senare hade jag ägglossning och det tog sig. Det var inte var jag vågat hoppas på då jag är både "gammal" och har pco:s. Om du vet var det är? 
    Det har ju gjort att det krånglat med de andra barnen och jag har fått tabletter för att få äl. 
    Men sen så är det ofta så med den hormonrubbningen att det kan ordna upp sig när man börjar närma sig 40 😃
    Men gud vilken igenkänning.Tack för att du delar med dig. Mitt barn vill heller inte ha något syskon 😄 Överhörde bara här om dagen att hennes kompis frågade om hon inte ville ha det och svaret var ett tydligt: NEJ. Det blir ju en stor omställning både för er och oss. Men jag hoppas och tror att det kommer bli en annan sak när den lille väl finns 🥰

Vi har haft det väldigt bra under alla år. Det är ju så konstigt men på något sätt blir ens eget liv ?det normala?, man har ju ingenting annat att jämföra med ❣️ 

Så himla skönt, jag är så glad att vi båda är gravida men att det gått så snabbt och smidigt är verkligen en vinst i sig. Man blir så ödmjuk när man får höra alla olika historier, det påminner en om att det här inte är något man kan ta för givet 👶🏼
  • Anonym (B)
    MrsHoppas skrev 2025-06-08 08:54:20 följande:
    Konstigt att jag känner mer just på natten när jag ligger ner 😅 är jobbigt att sova för vaknar flera gånger av värk i ländryggen (som mensvärk), och man kan ju inte ta någon smärtlindring heller haha.
    Men har endometrios så kanske är därför jag har lite extra ont. Detta är ju ingenting mot vanlig mensvärk 

Sånt sammanträffande att du skriver det här. Jag låg vaken igår med sån värk och tänkte att detta kan tusan inte vara normalt 😆 Som du skriver har jag också ont i ländryggen. Det är ingenting som jag minns ifrån min första graviditet. För mig är det som värst efter sex, när jag är kissnödig och på kvällarna, hur är det för dig? 

Börjar fundera på om det kan ha med fogarna att göra på något sätt?? Har ingen erfarenhet av det dock 🤷🏼?♀️

• Anonym (B)

Hej igen 👋 burr vilka omtumlande jobbiga veckor det har varit. Tror aldrig jag varit så nervös som inför första ultraljudet och KUB. Minns inte att jag var så orolig när jag väntade mitt första barn, men det är klart, idag har jag hört och läst fler historier om när det inte gått vägen. Till vår stora lycka såg allt fint ut, vi fick låg risk på KUB och idag kom Nip-svaret som även det var bra. Det känns som att jag kan andas ut ordentligt för första gången på många veckor. 

Tycker även att magen syns mer för varje dag som går och igår undrar jag om jag inte kände lite rörelser inne i livmodern (v14+5). Svårt att säga säkert såklart, men jag kände de första ?fladdret? redan i vecka 16 med min första graviditet så det borde inte vara helt omöjligt.

Nu när vi checkat av både ultraljudet och nipt tänker jag att vi så småningom kan börja avslöja den här hemlisen för vår omgivning. Berätta gärna, hur och när har ni sagt till familj och vänner- om ni har har gjort det 🥰

Svar på tråden BF februari 2026 🌷