Inlägg från: Bunny s |Visa alla inlägg
  • Bunny s

BF februari 2026 🌷

Hejsan! 
    Jag är i vecka 5+1 och beräknad till 7 februari 😊
    Jag är 37, snart 38 år och det här blir en planerad liten sladdis eftersom vi har två äldre barn som är 10 och 12 år 😍

Hur ser det ut för er? 🥰

• Bunny s
    Anonym (B) skrev 2025-06-07 22:57:26 följande:

Grattis 😍 Vi har samma bf, så spännande. Jag väntar första barnet ihop med min sambo men jag har precis som du ett äldre barn på 12 år sedan innan. Tror du att dina barn kommer bli förvånade? Jag är nervös för att berätta 😆 

Tycker fortfarande att det känns overkligt att vi ska få en bebis. Blev gravid på första cykeln efter att ha ätit p-piller i flera år, så tacksam för det men känns som att det knappt sjunkit in att vi verkligen bestämt oss för det här 🙈 

Jag är 29, var ung när jag fick första ❣️ 

Tack!
    Och grattis till dig med!

Åh. Vad roligt att du också har äldre barn 😃
    Vet du, jag har funderat på det här beslutet om en till under ett helt år och jag har skojat om det med barnen samt frågat helt seriöst vad de skulle tycka om det, under hela den här tiden så jag har fått alla möjliga svar och reaktioner 😅 de har vid det här laget förstått att jag vill men jag har ju hållt på snackat om det så länge att jag är tveksam till om de tagit in att det kan hända på riktigt. 
    Men de vill inte ha ett syskon. Så är det bara 😅
    Jag har 2 söner och de har varit tydliga med att det särskilt inte vill ha en syster för det blir "så jobbigt med smink, parfymer och sånt" 🤣 
    Tror att det tycker tjejerna i deras åldrr börjat bli jobbiga med sånt nu så de kopplar allt med tjejer till just det 😅
    Så jag hoppas att det blir en kille så man slipper besvikelser 😆

Hur tror du ditt barn kommer att ta det? 
    Väldigt imponerande att du fick barn som 17-åring 😍 hur har sllt gått tycker du?

Jag är helt med dig i att det är galet att det gick så fort. Det gick lika fort för mig som för dig. Slutade med p-piller och 15 dagar senare hade jag ägglossning och det tog sig. Det var inte var jag vågat hoppas på då jag är både "gammal" och har pco:s. Om du vet var det är? 
    Det har ju gjort att det krånglat med de andra barnen och jag har fått tabletter för att få äl. 
    Men sen så är det ofta så med den hormonrubbningen att det kan ordna upp sig när man börjar närma sig 40 😃
  • Bunny s
    MrsHoppas skrev 2025-06-08 07:41:10 följande:

Inatt känns verkligen som att jag har haft som mensvärk, inte riktigt lika starkt men ändå ont 😱 
    Är på 13 dagar efter ÄL idag. 

Har mest värk när jag ligger, är det samma för er? 

Hej! 
    För mig känns det inte mer när jag ligger utan när som. 
    Har haft det ända sen 2 dagar efter ägglossningen. Så man anade tidigt att något var på gång 😍

Jobbigt att det gör ont för dig. Jag känner det som ett molande i svanken (så som jag känner mensvärk) fast det är inte smärta just. Varierar i styrka men aldrig så det känns "aj" om du fattar 😅
  • Bunny s
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-07 22:06:05 följande:
    Janbo skrev 2025-06-07 21:25:17 följande:

Hej!
    Plussade för någon vecka sedan, har BF 6/2. Har en ganska nybliven 1-åring här hemma och känner mig helt ärligt lite skraj nu 😬😂
    Vi bestämde oss för syskon men hade kanske inte räknat med att det skulle gå på första försöket.. (även om allt kan hända). Det kommer i så fall skilja typ 21 månader mellan dem.

Hur gamla är ni? Jag är 36 😊

Grattis till plus! 
    Jag är 39 år. Första för mig. 

Hej! 😃
    Grattis till dig med! 
    Vad roligt att det finns fler som är lite äldre. 
    Spännande att det är ditt första barn du väntar. Vikken resa du har att vänta dig 🥹
  • Bunny s

Hej!
    Plussade för någon vecka sedan, har BF 6/2. Har en ganska nybliven 1-åring här hemma och känner mig helt ärligt lite skraj nu 😬😂
    Vi bestämde oss för syskon men hade kanske inte räknat med att det skulle gå på första försöket.. (även om allt kan hända). Det kommer i så fall skilja typ 21 månader mellan dem.

Hej!

Hej!
    Grattis! 
    Jag är 36 men blir 38 i sommar. 
    Vard roligt att det gick så fort för dig! Jag fick en chock. Slutade med ppiller och 15 dagar senare så tog det sig visst 😍 trodde det skulle ta tiiiid.

Jag förstår dina känsla av att vara skraj gällande åldersskillnaden. 
    Jag har 2 äldre söner på 10 och 12 och det är 18 månader mellan dem. 

Jag kan säga som så att det var intensivt, det går inte att säga något annat. Men inte så att jag någonsin kände att jag ångrade hur vi gjorde. Jag vet inte hur många ggr jag tänkt och känt tacksamhet över att vi skaffade dem så tätt och att det blev just två pojkar.
    De har haft och har såå stort utbyte av varandra sen tidig ålder och det är så fantastiskt. 
    Jag tror det kommer att gå superbra för er! 
    Mitt absolut bästa tips och life saver, det var bärsjalen.  Lillebror var också en mer krävande bebis och ville bäras mycket. Jag blev liksom van med att vara stor med en klump hängandes på mig men då kunde jag laga mat och hjälpa storebror upp och ner på sakerna i lekparken osv.
  • Bunny s
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-08 13:20:58 följande:

Hej! 

Plussade äntligen förra veckan efter tre omgångar ivf. Min sambo kan inte få barn därav ivf. 

Har två barn i gymnasiet sen tidigare så det är 17 år sedan sist 🤪🤪 vilket känns lite pirrigt. 
    Såg att fler var äldre så jag lägger till mina 43 år här inne  ☺️
    Visste inte om jag kunde pga min ålder men  vi lyckades så då är det meningen tänker jag. 

Har galet ömma bröst sen en vecka och som molande växtvärk i nedre magen och börjar bli jätte hungrig när jag inte ätit på en stund. 
    Känns som minnena börjar komma tillbaks om hur det var. 

Hej! Jättegrattis till dig! Måste kännas otroligt härligt att lyckas på lite äldre dar.  Och 3 ivf var ju superbra. Kul för er 😊
    Jag som tycker 10 år sist känns som en svunnen tid och overkligt. Tänk då dina 17 😃

Jag är i 5+2 nu och har fortfarande bara molande i svanken som jag haft sen strax efter ägglossningen. 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷