Inlägg från: ananaspajas |Visa alla inlägg
  • ananaspajas

BF februari 2026 🌷

Hej alla!
    25 år och första barnet.
    Plussade i söndags och beräknad BF är 7 februari!
    Har nyss haft ett tidigt missfall i v 7 (första graviditeten) men lyckades bli gravid efter en månad igen, så glad för det. Första tog 5 månader, även det rätt snabbt. 
    Nu håller jag tummarna att allt går som det ska! Symptom jag märkt är stickande bröst och lite extra trötthet. 

• ananaspajas

Ja nu håller jag verkligen tummarna! Mår väldigt bra men ett symptom som jag har märkt så tydligt båda gångerna är att jag fått ont eller blivit trött I nacke och rygg typ dagen efter jag plussat. Märkligt att det kan dyka upp grejer så fort. Men har säkert något med hormoner och leder att göra... 
    Nu går jag bara och väntar på att få berätta. Men vet inte hur snart man ska göra det. Berättade inte för någon om första graviditeten och ingen vet heller om missfallet. Vet inte om det var bra eller dåligt. Typ för att man vill spara på överraskningen om att man "försöker". Blir mycket förväntningar då... 
    Kanske ändå väntar till vecka 9-10 innan vi berättar för de närmaste. Och väntar till typ 14 innan vi berättar för alla. Ni som fått barn tidigare, vad har ni för erfarenheter av när det är bra att berätta?😊

• ananaspajas

Så kul att vi är i så blandade åldrar! Och fint att det är lite blandat med förstföderskor och omföderskor. Ser fram emot många bra tips från er som varit med förr! Själv är jag 25 år och har ingen aning om vad som kommer hända! Men så spännande och så redo för nästa fas i livet Glad
    Vet någon btw hur man svarar på ett inlägg här i tråden? Hittar ingen knapp...

• ananaspajas
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-09 07:24:22 följande:
    Hej och grattis till alla 🥳😍
    I lördags fick jag svagasvagasvaga plus med förhoppningsvis andra barnet 🙏🥹
    Har gjort över 20 test sen dess och är så nervös, har bokat blodprov för att jag blir så nervös över att kolla på testen 🙈 På torsdag/fredag hoppas jag ha svar på blodproven. Är lite otäckt att linjerna är svagare än vad de var med första barnet (även om det inte säger något). 
    Jag är 32, fyller 33 till vintern. Hade en längre resa till att bli gravid första gången, så vi körde igång direkt och det blev på tredje försöket. Går det vägen blir det ca 16 månader mellan dem ❤️
    Så roligt! Stort grattis till er🥳
    Men varför så många tester? Är det ett svagt streck så är det ju positivt😉 Har varit gravid två gånger och båda gångerna väldigt svaga streck (framförallt besviken på "testa ofta" från RFSU som var jättesvaga, Clearblue var betydligt tydligare). 
  • ananaspajas
    KaprifolSol skrev 2025-06-09 21:58:23 följande:

Jag har valt att bli mamma utan partner och har sedan tidigare ett barn. Vid den graviditeten höll jag den hemlig till v 12 och berättade då för den närmaste familjen, varav endast en visste att jag hade planer på att skaffa barn. Väntade till månad 5-6 att berätta för övriga vänner och kollegor. I efterhand blev det ganska ensamt med glädjen, och glädjen och förväntan tillsammans med andra blev kort.
    Jag är väl en person m mycket integritet och lite hemlighetsfull varför jag instinktivt inte berättade. 

Denna gång kommer jag försöka berätta tidigare för de närmsta vännerna och familjen. Kanske hinner de misstänka något då vi kommer umgås mycket under sommaren och är de uppmärksamma så lägger de märke till att jag inte snusar, dricker alkohol eller särskilt mkt kaffe och ev tackar nej till rött kött 😅 

Mitt barn är 3 år i höst och kommer nog inte förstå att ett syskon är på väg förrän det ligger och gnyr i min famn. 

Å så spännande och modigt! Jag känner att jag typ inte vet vad jag ska vänta på. Fick missfall för 3 månader sedan och då var det jobbigt att inte ha berättat för någon. Ingen vet om missfallet nu heller utom min man. Ska hänga mycket med familjen i sommar så gissar att jag kommer berätta i vecka 10-11 kanske. Vill så gärna få stöttning från dem.
  • ananaspajas
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-11 06:43:53 följande:

Någon mer som har svårt att sova? Känns som jag är vaken hela nätterna, fast förmodligen sover jag väl mellan jag kollar klockan 😅

Nej jag sover fortfarande rätt bra. Men gissar att det kommer sämre perioder. Minns att jag hade svårt att somna vid första graviditeten som slutade i missfall 6+3. Men nu känner jag inte av så mycket alls mer än lite molande i magen och ömma bröst. Hoppas att det vänder och att du kan få sova och återhämta dig snart! ❤️
  • ananaspajas

Å nu blir jag orolig igen. Igår kväll märkte jag lite bruna flytningar med några få klumpar i. Var så mitt missfall startade som jag hade i slutet av mars i år i, bara några dagar senare då. Hoppas att det är som det ska men blir såklart väldigt orolig och ledsen... 😢❤️

Hur tidigt kan man göra VUL? Sist gjorde jag det i typ 8+0 men då hade fostrett dött 6+3 (när jag började få bruna flytningar). Nu är jag i 5+6. 

• ananaspajas
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-14 08:52:24 följande:
    Men så oroligt 🥺 Vart bor du? Emma kliniken malmö, gör från 6+0 Men googla tidigt ultraljud och de orter du har möjlighet att åka till så borde du kunna hitta 🙏 Håller tummarna att det bara är ömtåliga blodkärl ❤️
    Jag får ringa gyn på måndag om det håller i sig tänker jag. Borde kunna få vidare vägledning där...❤️
  • ananaspajas

Tyvärr blev det missfall denna gången också 💔(fick första missfallet i slutet av mars). Skulle varit i 6+0 idag men nu blöder jag och har smärtor. Så nu ska jag sörja lite men försöka att inte deppa ihop för mycket utan ta nya tag igen. Som min man säger, "upp på hästen igen" i dubbel bemärkelse😉 Känner mig tacksam att jag bara är 25 år och har många år på mig.

Jag önskar er alla lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er alla, och för er som det inte gör det för så vet ni att ni inte är ensamma❤️

Svar på tråden BF februari 2026 🌷