Inlägg från: MrsHoppas |Visa alla inlägg
  • MrsHoppas

BF februari 2026 🌷

Hej! 

Jag plussade igår på ett "Testa tidigt" test 5 dagar efter FET med blastocyst 😁 så har bf 16/2 tror jag. 

Är första gånger jag fått plus på stickan så vi är så himla glada och håller alla tummar att den stannar kvar. 

Än så länge inga symptom förutom lite svag mensvärk ibland. Men har nog ganska lite hcg än. 

• MrsHoppas
    Valentines skrev 2025-06-06 10:35:17 följande:

Hej! Har precis plussat och är så glad att kunna hoppa in i denna tråd. Min BF är 15/2 vilket är sjukt med tanke på att jag gick igenom en MA samma datum i år. Nu kan man bara hoppas att allt går bättre denna gång 😊

Grattis! 😁 

Såg att vi skrev precis samtidigt och är en dag ifrån varandra haha! Spännande att se hur vi kommer må parallellt.
  • MrsHoppas

Inatt känns verkligen som att jag har haft som mensvärk, inte riktigt lika starkt men ändå ont 😱 
    Är på 13 dagar efter ÄL idag. 

Har mest värk när jag ligger, är det samma för er? 

• MrsHoppas
    Bunny s skrev 2025-06-08 08:46:55 följande:
    Hej! 
    För mig känns det inte mer när jag ligger utan när som. 
    Har haft det ända sen 2 dagar efter ägglossningen. Så man anade tidigt att något var på gång 😍

Jobbigt att det gör ont för dig. Jag känner det som ett molande i svanken (så som jag känner mensvärk) fast det är inte smärta just. Varierar i styrka men aldrig så det känns "aj" om du fattar 😅
    Konstigt att jag känner mer just på natten när jag ligger ner 😅 är jobbigt att sova för vaknar flera gånger av värk i ländryggen (som mensvärk), och man kan ju inte ta någon smärtlindring heller haha.
    Men har endometrios så kanske är därför jag har lite extra ont. Detta är ju ingenting mot vanlig mensvärk 
  • MrsHoppas
    Anonym (B) skrev 2025-06-08 21:40:22 följande:

Sånt sammanträffande att du skriver det här. Jag låg vaken igår med sån värk och tänkte att detta kan tusan inte vara normalt 😆 Som du skriver har jag också ont i ländryggen. Det är ingenting som jag minns ifrån min första graviditet. För mig är det som värst efter sex, när jag är kissnödig och på kvällarna, hur är det för dig? 

Börjar fundera på om det kan ha med fogarna att göra på något sätt?? Har ingen erfarenhet av det dock 🤷🏼?♀️

Hahah vad sjukt, men ja då är det precis som för mig 😅 

Har mest tänkt på det när jag ligger i soffan eller på natten. 
    Men inatt hade jag inge ont, eller i alla fall inte att jag vaknade, och då blir man ju direkt orolig istället 😅
  • MrsHoppas
    KaprifolSol skrev 2025-06-12 18:01:16 följande:

Nu har jag VUL inbokat i juli! 😃 Tänk att jag får höra bäbisens hjärtslag redan då! Vid min första graviditet var det en överraskning att man kunde höra tickande hjärtslag redan i v 8! ❤️

Jag ska också på det i början av juli!! 😁 så himla spännande.  Kommer vara en sån klump i magen som lättare om man får höra hjärtat! 
  • MrsHoppas
    1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    18/2 Enlitentill 

Jag hänger på 😁 är på 5+0 idag och har verkligen inga symtom förutom lite mild "mens"värk ibland. 
  • MrsHoppas

Idag är jag glad!! Har varit så nervös och ta ett digitalt test med veckoindikator och inte vetat när jag ska ta det för att få 3+.. Men jag tog ett idag på vecka 5+3 och fick der! 😁 vilket får mig att slappna av lite. 
    När man inte ha några symtom blir man så nojig hela tiden att det ska ha stannat av eller nåt..

Hur går det för er andra som är i vecka 6? ❤️

• MrsHoppas
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-19 10:15:18 följande:
    Å kul 😍 är verkligen en milstolpe när man får 3+ 🥳
    Jag fick fortfarande 2-3 idag 🥲 men är på 5+0 så det är väl inte så ovanligt... Men man blir ändå nojig 😅
    Ja verkligen 🤩 
    Ååh men den ändras nog snart! Ska du testa igen om några dagar? 
  • MrsHoppas
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-25 22:18:59 följande:

Idag fick vi se en liten krabat med fladdrande hjärta och 7+3 som den skulle ☺️
    Kändes så skönt att veta att vi kommit så här långt 🤩

Stort grattis! :D Vad roligt
  • MrsHoppas

Då vi blev gravida via IVF ska vi göra ett tidigt ultraljud vecka 7+4.

Vi tänkte berätta för våra familjer om graviditeten när jag är i typ vecka 11-12 då vi är på semester tillsammans med familjen då så det är bra läge. 

Jag funderar då på att kanske boka ett privat ultraljud precis innan vi åker, vilket är typ vecka 9+4 för att lugna mina nerver. Är det en bra idé tror ni? Kommer man kunna se utveckling från det tidiga ultraljudet? Glad

• MrsHoppas
    Anonym (Enlitentillminsann) skrev 2025-06-26 18:18:34 följande:

Hej! Hur mår ni? :) 
    Är det fler som vill haka på i facebookgruppen? Det är roligt att följas åt men jag tycker att det blir lite opersonligt härinne. Alla gör ju såklart som de vill, men det hade varit kul om vi blev fler 🥰

Om man går med i gruppen, är det helt säkert att ingen av ens FB vänner ser att man går med i den? :O är så rädd att råka avslöja något haha
Svar på tråden BF februari 2026 🌷