Inlägg från: Krispaketet |Visa alla inlägg
  • Krispaketet

BF februari 2026 🌷

Hej hej!
    Har väntat på denna tråden 😊
    Har BF 4/2. Inget illamående ännu men ?mensvärk? och sådär. Har ett barn som fyller 11 nästa vecka och trodde nästan inte jag skulle få fler men nu står jag här och ska bli mamma igen. Känns ju helt sjukt??? Kan inte riktigt ta in det. 

Stackars er med illamående, hade det hela förra graviditeten och det började v6. Fruktansvärt!! Lider med er. Håller tummarna att jag slipper denna gång 🤞

• Krispaketet

Tiff vecka bakom mig med ljusrosa blödningar och oro. Ont i magen och yr. Idag fick jag en riklig brun flytning och fick komma in på gyn och göra VUL. Var rätt säker på utomkveds eller missfall. Men där låg en liten liten en med hjärta som slog!!!! Helt sjukt? Haha. Läkaren sa att det OFTAST inte är missfall när det är blödningar, om det inte är rikliga blödningar och klumpar. 

alltså vi fick se lilla hjärtat, inte klokt att ett hjärta slår redan? hen var 4 mm haha så liten ❤️

• Krispaketet
    ananaspajas skrev 2025-06-14 08:46:20 följande:

Å nu blir jag orolig igen. Igår kväll märkte jag lite bruna flytningar med några få klumpar i. Var så mitt missfall startade som jag hade i slutet av mars i år i, bara några dagar senare då. Hoppas att det är som det ska men blir såklart väldigt orolig och ledsen... 😢❤️

Hur tidigt kan man göra VUL? Sist gjorde jag det i typ 8+0 men då hade fostrett dött 6+3 (när jag började få bruna flytningar). Nu är jag i 5+6. 

Hej!
    Jag var inne igår för typ exakt detta. Ljusrosa flytningar sedan en vecka tillbaka och sedan bruna rikligare denna veckan. Jag är i v 7 (6+2) och fick göra VUL på en akuttid  iigår. Jag var ju nästan 100 på MF eller x. Men det visade sig att fostret, eller embryot som det ju heter, mättes till v 6 (5+6) och man såg ett hjärta picka! Jag har förutom flygningarna/blödningarna haft ont i magen och ryggen, känt mig väldigt sjuk typ frossa och allmänt nedsatt. Min läkare sa att det är inte det vanligaste att det är MF om man har blödningar/flytningar, om man inte får väldigt riklig blödning med mycket klumpar. Kanske kan detta lugna något, även om du känner att det påminner om ditt förra MF. 

kanske kan du få ett tidigt VUL så du vet om graviditeten är som den ska än så länge? Det där hjärtat som pickade har fått mig mer lugn. 

kram 🥰 

• Krispaketet
    ananaspajas skrev 2025-06-15 22:43:19 följande:

Tyvärr blev det missfall denna gången också 💔(fick första missfallet i slutet av mars). Skulle varit i 6+0 idag men nu blöder jag och har smärtor. Så nu ska jag sörja lite men försöka att inte deppa ihop för mycket utan ta nya tag igen. Som min man säger, "upp på hästen igen" i dubbel bemärkelse😉 Känner mig tacksam att jag bara är 25 år och har många år på mig.

Jag önskar er alla lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er alla, och för er som det inte gör det för så vet ni att ni inte är ensamma❤️

Beklagar verkligen ❤️❤️
Svar på tråden BF februari 2026 🌷