Inlägg från: Anonym (Doris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Doris)

BF februari 2026 🌷

Hej! 

Plussade äntligen förra veckan efter tre omgångar ivf. Min sambo kan inte få barn därav ivf. 

Har två barn i gymnasiet sen tidigare så det är 17 år sedan sist 🤪🤪 vilket känns lite pirrigt. 
    Såg att fler var äldre så jag lägger till mina 43 år här inne  ☺️
    Visste inte om jag kunde pga min ålder men  vi lyckades så då är det meningen tänker jag. 

Har galet ömma bröst sen en vecka och som molande växtvärk i nedre magen och börjar bli jätte hungrig när jag inte ätit på en stund. 
    Känns som minnena börjar komma tillbaks om hur det var. 

• Anonym (Doris)
    Anonym (Blomma) skrev 2025-06-09 22:17:09 följande:

Hej,

vad kul, vet inte hur jag ramlade in här, har en bebis född i februari 2024, men hade då också en 17 åring och en 14 åring.

Fyllde 43 precis efter bebis föddes och vi lyckades på 4: e ivf försöket.

stort grattis till dig/ er, var väl igenkänning som fick mig att skriva :)

Stort lycka till med allt! :)

Spännande och höra att det finns fler som jag ☺️

Hur tog din äldsta det när du berättade. 
    Och ni andra med äldre barn (stora) hur reagerade dom? 
  • Anonym (Doris)
    studerade skrev 2025-06-10 20:11:40 följande:

Grattis till alla och vilka fantastiska blivande mammor som är med i gruppen. 
    jag tillhör den äldre kategorin på nyss fyllda 43. Bf 14/2 men kommer få planerat snitt. 

jag har 4 barn 21,20,15 och 4 år. Sladdisen är med ny make och vi har försökt få barn i nu ca 3 år, gjort utredningar mm men inte hitta något så vi påbörj ivf med sprutor och nässpray men fick inte ihop nog många ägg så blev inget utplock. Men de såg ett guldägg så vi fick order om att köra på hemma. Och de resultera i nuvarande guld-gravuditet ❤️❤️❤️❤️ vi blev ledsna när de inte blev utplock men är riktigt överlyckliga nu. 

de äldre barnen är pojkar och de önskar sig en lillasyste, vi har inte berättat något än. 

när kontaktar ni mvc?

Grattis, spännande! 

Jag har alltid önskat mig tre barn och hoppas nu att jag får det. Vi berättade för mina barn i helgen och det var blandade känslor men jag hoppas att nio månader kan få dom att landa och mjukna men det kändes lite jobbigt när jag fick reaktionen från min yngsta. 

Jag ringde mvc igår och vi var där idag på första mötet, blodprov och blodtryck. Det kändes spännande och bm var väldigt trevligt och positiv. 
    Jag har även ett inbokat ul på kliniken, onsdag efter midsommar, vilket känns väldigt skönt för att få första kollen och veta att allt står rätt till ☺️☺️
  • Anonym (Doris)
    Bexkex skrev 2025-06-17 13:54:17 följande:
     Är precis i början av v. 7 😊 varit lite lätt illamående från och till den senaste veckan, mest efter jag ätit mat. Annars mår jag ganska bra nu! 😅 fattar ju att det kommer bli tuffare längre in, så försöker njuta så gott jag kan. Sist jag var gravid, kom illamåendet igång på riktigt runt v.10, så försöker förbereda mig mentalt på det. Är det någon som har varit gravid innan som har några bra tips mot illamående?? 😬🙏🏻
    Kul! 
    Vi har samma bf ☺️ 
    Mitt illamående börjar också krypa sig på. Känt i två dagar när jag vaknat och inte tar tag i frukost direkt att det börjar svaja. Sen på jobbet när jag börjar bli hungrig. Svårt när jag jobbar i butik och inte vill berätta nåt än och har svårt att smita ifrån och äta regelbundet. 

Min syster och även bm kunde rekommendera Xonvea mot illamående. Jag fick det utskrivet igår så jag har hemma när det drar igång på riktigt. Mådde väldigt dåligt när jag väntade min dotter förut. Då fanns inga tabletter så ska bli intressant att testa nu. 
  • Anonym (Doris)
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag har också Flo men finns det en bättre så gärna. Den funkade iaf bra nu innan för att ha koll på äl och dagarna. 
    Liberos sida är utförligt när det gäller vad som händer vecka för vecka tycker jag.
  • Anonym (Doris)
    Bexkex skrev 2025-06-18 17:03:39 följande:
    Va roligt! 😊 

Tack för tipset angående illamåendet, om allt går bra har jag mitt första fysiska bm-möte den 17/7, 😊🙏🏻 får se hur det ligger till med illamåendet då. Kanske kan kontakta bm innan om det skulle eskalera? 
    Vi var in och träffade bm förra veckan, dom ville göra en träff direkt, ta blodprov för att fastställa min blodgrupp och vi skickade remiss för kub. Jag fick lite papper med hem att fylla i till nästa möte. Nästa träff är v.29 och då riktigt inskrivning samtidigt. 
    Jag fick bokning på kub v.31 igår med posten. 

Jag ringde själv till mödravården i måndags när jag började ana illamående och fick utskrivet under dagen så du borde kunna ringa tänker jag. ☺️
  • Anonym (Doris)

Jag borde vara i 6+6 eller nåt liknande (ivf) så jag fattar inte hur man räknar riktigt. 
    Jag körde på för hårt på jobbet igår och var sopslut på kvällen. Hade en brännande känsla i diafragman när jag rörde magen och andades. Kändes inget nu när jag vaknade och ska försöka ta det lugnare på jobbet idag. Jobbar i mataffär och det är midsommar så det är svårt... Annars illamående när jag inte ätit på några timmar och tröttare än vanligt. Väldigt ont i brösten. 😅😅

Ul på onsdag 🤩

• Anonym (Doris)
    Anonym (Becca) skrev 2025-06-22 12:01:03 följande:

Plussade idag, är i v 5 (4+6) enligt olika appar. Lite illamående och spänd/svullen över nedre delen av magen. Detta låter nog helt sjukt, men jag längtar efter mer illamående och kräkningar.. jag har 3 barn (22, 15 och 11 år) där jag mådde rent ut sagt skit fram till v 12-13, men jag har även 2 MA I bagaget där jag bara känt lite illamående så vill gärna ha mer illamående och framförallt kräkningar för att lugna mina nerver. Vid mitt senaste MA så rekommenderade läkaren tidigt ul så hoppas på att få det, ska ringa imorgon bitti. Är snart 42 år...

Spännande, grattis! 
    Själv är jag 43 och har två halvt vuxna barn ☺️
    Blev du naturligt gravid denna gång? 

Jag ska på tidigt ul på onsdag.
  • Anonym (Doris)

Vi får vårt första ul imorgon men det är pga ivf. 
    Det andra är kub i v12 sen. 

Idag mår jag sjukt illa, värsta hittills... ????🤢

• Anonym (Doris)

Idag fick vi se en liten krabat med fladdrande hjärta och 7+3 som den skulle ☺️
    Kändes så skönt att veta att vi kommit så här långt 🤩

Svar på tråden BF februari 2026 🌷