Inlägg från: Bexkex |Visa alla inlägg
  • Bexkex

BF februari 2026 🌷

Hej allihopa! 😊 

Är gravid i v 5 +1, men vågar inte riktigt hoppas på för mycket än eftersom jag ju är lite äldre (40, snart 41). Såg dock att vi var fler jämngamla här i gruppen, så himla kul! Hur tänker ni kring risk för mf? Vågar man liksom hoppas redan nu, eller är det bättre att försöka ha lite distans till det hela och försöka sikta in sig på 12 veckorsgränsen? 
    Har inga barn sen tidigare, dock varit gravid innan när jag var 27 som jag dessvärre fick avsluta 🥲
    Har haft ganska spända/ömma bröst, men börjar kännas mkt  bättre. Har molvärk från och till, börjat känna av ett svagt illamående under dagen från och till, annars mår jag bra! ☺️🙌🏻 

• Bexkex

Lägger till mig i bf- listan 🥰 hade gärna varit med i anonym fb-grupp! 🙌🏻

1/2 Anonym (Babs)
    7/2 Bexkex
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 A-Ö
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon

🤰

• Bexkex
    Lulemelon skrev 2025-06-16 22:34:06 följande:

Lägger till mig här också! Är idag på 4+6 och de enda symptom jag har är lätt motvärk som vandrar runt och kommer och går, och idag började brösten ömma lite.

Hur mår ni andra? {#emotions_dlg.flower}

Bf lista 🌱

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon

Är precis i början av v. 7 😊 varit lite lätt illamående från och till den senaste veckan, mest efter jag ätit mat. Annars mår jag ganska bra nu! 😅 fattar ju att det kommer bli tuffare längre in, så försöker njuta så gott jag kan. Sist jag var gravid, kom illamåendet igång på riktigt runt v.10, så försöker förbereda mig mentalt på det. Är det någon som har varit gravid innan som har några bra tips mot illamående?? 😬🙏🏻
  • Bexkex
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-17 18:18:03 följande:
    Kul! 
    Vi har samma bf ☺️ 
    Mitt illamående börjar också krypa sig på. Känt i två dagar när jag vaknat och inte tar tag i frukost direkt att det börjar svaja. Sen på jobbet när jag börjar bli hungrig. Svårt när jag jobbar i butik och inte vill berätta nåt än och har svårt att smita ifrån och äta regelbundet. 

Min syster och även bm kunde rekommendera Xonvea mot illamående. Jag fick det utskrivet igår så jag har hemma när det drar igång på riktigt. Mådde väldigt dåligt när jag väntade min dotter förut. Då fanns inga tabletter så ska bli intressant att testa nu. 
    Va roligt! 😊 

Tack för tipset angående illamåendet, om allt går bra har jag mitt första fysiska bm-möte den 17/7, 😊🙏🏻 får se hur det ligger till med illamåendet då. Kanske kan kontakta bm innan om det skulle eskalera? 
  • Bexkex
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag har Babyjourney och Preglife, de är typ samma 😅 
  • Bexkex

Ni som har bokat ul inna v.18-20 har ni bokat privat eller fått remiss? Jag är snart gravid i v.8 och började blöda idag med molvärk från och till. Är 40 år och ganska nojjig över missfall. Hade gärna velat göra vul asap för att veta att allt är okej där inne. :/

Svar på tråden BF februari 2026 🌷