Inlägg från: Lulemelon |Visa alla inlägg
  • Lulemelon

BF februari 2026 🌷

Papierflieger skrev 2025-06-10 13:08:24 följande:

Hej alla!
    Jag fick mitt positiva besked i lördags efter ca nio månader med försök och beräknas till 13/2. Känns fortfarande overkligt och har inga symptom utöver utebliven mens 😅 är 32 år och detta blir första barnet.
    Kul att få följa er andra!

Grattis! Liknande bakgrund här, vi har försökt i 11 månader och jag plussade för första gången i lördags på ÄL +10 och beräknas också till 13/2 {#emotions_dlg.flower} Jag har lätt molvärk dagligen sedan i fredags men har inga andra symptom än. 
  • Lulemelon
    Papierflieger skrev 2025-06-10 22:06:55 följande:
    Men nej vad roligt att vi är så synkade, både med plussade och BF! Stort grattis till dig med! 😊 första gången för dig också? 
    Första graviditeten och första plussen någonsin, känns helt otroligt! Jag hoppas det går bra för oss alla här inne. Kul att följas åt! {#emotions_dlg.flower}
  • Lulemelon

Lägger till mig här också! Är idag på 4+6 och de enda symptom jag har är lätt motvärk som vandrar runt och kommer och går, och idag började brösten ömma lite.

Hur mår ni andra? {#emotions_dlg.flower}

Bf lista 🌱

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon

• Lulemelon
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-18 14:44:03 följande:
    Jag har också Flo men finns det en bättre så gärna. Den funkade iaf bra nu innan för att ha koll på äl och dagarna. 
    Liberos sida är utförligt när det gäller vad som händer vecka för vecka tycker jag.
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag använder appen OneMillionBabies. Jag tycker den är fantastiskt bra och välutvecklad! Det är en svensk app utvecklad av svenska läkare och barnmorskor. I appen kan du läsa om dig själv och fostrets utveckling, vecka för vecka. Jag har delat en ?spegel? av appen så att min man kan se exakt samma innehåll som jag. 

I appen kan du söka på vilka läkemedel och mat du kan äta eller ska undvika, samt få info för att ta välgrundade beslut. Finns jättemycket viktig information att ta del av. 

• Lulemelon
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-01 20:51:32 följande:
    Jag är så ledsen, det är inte alls rättvist 💔 Hoppas er regnbåge är nära ❤️
    Hjärta
  • Lulemelon
    Anonym (Bee) skrev 2025-07-01 13:08:35 följande:

Tyvärr missfall för mig förra veckan så tyvärr hoppar jag av tråden och får önska alla er andra lycka till. 

Hjärta
  • Lulemelon
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-04 07:19:04 följande:

Är i vecka 7+1 idag. Men min mage är redan gigantisk kan inte ens dölja den, hur ska detta sluta 😅😅😅 fler som redan fått mage?
    Jag mår så illa hela tiden, enda gången det känns ok är under tiden  jag äter. Måste typ äta med max 2 timmars mellanrum om jag ska må "ok". Väntar jag längre spyr jag. Men spyr även efter jag äter ibland. Ingen mat känns god lever på färdiga sallader, pannkakor, barnyoghurt och majskakor. Jag längtar så tills jag kan få må bättre, det här tar verkligen bort glädjen i det hela. Jag känner mig helt avstängd på känslor på något vis.
    Ursäkta gnäll igen har ingen annan stans att ventilera och var tvungen att få ur mig lite 😅❤️

Åh, vad jobbigt för dig! Jag är på 7+3 och för två dagar sedan försvann nästan mitt illamående helt, och energin kom tillbaka. Då blir man orolig istället! Jag hoppas det lättar lite för dig snart Hjärta Så jobbigt att inte kunna äta och må bra. 

Man måste ventilera, tänk så mycket vi håller inom oss annars! Det är ju det fina med detta forumet, att få känna sig hörd och få prespektive från andra, tänker jag. 
  • Lulemelon
    Siripiri skrev 2025-07-17 20:24:21 följande:
    inte långt kvar då till nipt☺️

Barnmorskan jag var hos igår tyckte inte alls jag skulle göra NIPT om vi gör KUB. Hon kändes väldigt negativ, är alla BMs så?  Har ju pratat med sambon om de och han gör gärna NIPT, vilket jag också tänkt. Mycket för att man vill veta könet också 🥰 
    Vilken konstig kommentar av BM! Var på första fysiska besöket idag och min barnmorska sa ?vad bra att ni gör NIPT, det ger ju ett mer definitivt svar?. Någon skrev tidigare i tråden att någon eller några regioner snart kommer fasa ut KUB och ersätta med NIPT pga att KUB är så osäkert.

Kör på vad ni känner er trygga med {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF februari 2026 🌷