BF februari 2026 🌷
Hej,
vad spännande det känns att kunna få hoppa med i en sån här tråd 😀
Jag blev 40 i år. Jag har en dotter som är 16. Som för övrigt är så otroligt glad över att få ett syskon, bröt ihop i tårar och grinade hysteriskt av lycka när vi berättade 🥰 Ville såklart dela beskedet med henne så fort jag plussade, då hon är min absoluta favorit person i livet och för att hon vetat om att vi bestämt oss för att skaffa en liten, så hon har väntat på det här beskedet ☺️ Innan vi började så ville jag höra lite med henne om vad hon skulle tycka om att få ett syskon när hon är i den åldern hon är i. Kan säkert vara lite känsligt. Men där var hon också bara så positiv och sa att hon skulle bli så glad om det blev så. En sån lättnad för mamma. Även om det inte är hon som bestämmer det, så känns det alltid bättre i mammahjärtat om det känns bra för henne ????🏼 Jag var rädd att min ålder var ett hinder, men kroppen fungerar fortfarande och det är jag så tacksam för 🙏🏼 Min sambo har ett barn på 9 år, så det här blir vårat första (och sista 😉) gemensamma. (Vi har inte berättat för 9-åringen än, då hen känns för liten för att få reda på det innan vi varit på första ultraljudet och sett att det ser bra ut)
Känns så kul att få börja om igen, om allt nu går som det ska 😊 Tror att det kommer vara en helt annan sak att få bli mamma vid 40 års ålder, nu med lite mer erfarenhet av livet än när jag var ynka 24 år.
BF 9/2