Inlägg från: Anonym (En sladdis på g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En sladdis på g)

BF februari 2026 🌷

Hej,

vad spännande det känns att kunna få hoppa med i en sån här tråd 😀

Jag blev 40 i år. Jag har en dotter som är 16. Som för övrigt är så otroligt glad över att få ett syskon, bröt ihop i tårar och grinade hysteriskt av lycka när vi berättade 🥰 Ville såklart dela beskedet med henne så fort jag plussade, då hon är min absoluta favorit person i livet och för att hon vetat om att vi bestämt oss för att skaffa en liten, så hon har väntat på det här beskedet ☺️ Innan vi började så ville jag höra lite med henne om vad hon skulle tycka om att få ett syskon när hon är i den åldern hon är i. Kan säkert vara lite känsligt. Men där var hon också bara så positiv och sa att hon skulle bli så glad om det blev så. En sån lättnad för mamma. Även om det inte är hon som bestämmer det, så känns det alltid bättre i mammahjärtat om det känns bra för henne ????🏼 Jag var rädd att min ålder var ett hinder, men kroppen fungerar fortfarande och det är jag så tacksam för 🙏🏼 Min sambo har ett barn på 9 år, så det här blir vårat första (och sista 😉) gemensamma. (Vi har inte berättat för 9-åringen än, då hen känns för liten för att få reda på det innan vi varit på första ultraljudet och sett att det ser bra ut)

Känns så kul att få börja om igen, om allt nu går som det ska 😊 Tror att det kommer vara en helt annan sak att få bli mamma vid 40 års ålder, nu med lite mer erfarenhet av livet än när jag var ynka 24 år. 

BF 9/2

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-18 01:04:38 följande:

Stort grattis, så roligt 😍

Jag med är snart i din ålder, blev nyss 39 😊 Har två äldre barn så detta blir också en sladdis för oss, sista barnet. Var gravid tidigare i år men var tyvärr tvungen avbryta den graviditeten nästan halvvägs pga kromosomavvikelse hos bebis 💔 Det värsta jag varit med om och så oväntat, men helt otroligt nog blev jag gravid ganska snabbt igen och den här gången hoppas vi allt går som det ska 🙏🏻💕🌈 Är så tacksam för denna nya chans även om det är väldigt jobbigt med oron att det inte ska gå bra igen.

Längtar så efter att få överraska barnen igen och att få berätta att denna lilla är frisk, att denna inte kommer tas ifrån oss. Vet att dom kommer bli överlyckliga som din dotter 😄 Roligt att vänta på bebis tillsammans med stora barn och nåt helt annat att få en liten nu jämfört med i 25-års åldern tror jag också. 

Hur mår du i graviditeten då? 

Vad hemskt för er, jag beklagar 😢❤️ 

Jag mår hur bra som helst, känner mig inte direkt gravid, då jag mår som jag alltid brukar 🙈 Hur mår du? Och när har du BF?
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-20 13:55:19 följande:
    Tack 💕

Jag mår också väldigt mkt som vanligt, lite extra trött på eftermiddagarna och får ofta yrsel när jag reser mig upp men annars mår jag toppen rent fysiskt. Känner mig inte alls gravid så jag hoppas det finns nåt i magen när vi ska på ultraljud om några veckor 🙈

BF är helt otroligt nog exakt samma datum som när vi förlorade vår lilla pojke, 24/2. Helt sjukt, måste vara meningen  🙏🏻🌈💕 
    Vad skönt att du också mår bra 💕 Men visst är det läskigt när man inte känner sig gravid?! Svårt att låta bli att inte oroa sig, men samtidigt ska man ju vara tacksam för att man mår så bra som man gör ????🏼 

Men är det sant 😍 Måste verkligen vara meningen 💕
    Doris2024 skrev 2025-07-29 00:01:55 följande:

Jag har hållit mig i bakgrunden och bara läst nu ett tag. Har mått ganska illa sen midsommar men ändå inte riktigt vågat hoppats. 17 år sedan min yngsta kom och många nojiga tankar. Har haft ett tyst missfall en gång för 20 år sedan och det har gnagt i huvudet denna gång. 

Idag fick vi äntligen göra kub 😍
    12+1 och bäbis var precis som den skulle. Rätt storlek, alla organ och kroppsdelar på rätt ställe, hjärtat pumpade på och allt var bra. Jag fick en låg risk trots mina 43 år och vi blir inte rekommenderade någon nipt. 
    Nu kan jag slappna av och tro att denna bäbis kommer stanna och njuta av min mage så länge 🤩

Lycka till ni andra! 

Stort grattis 😍

Jag är i lite liknande som dig, jag är 40 och min dotter blir 16 i år. Och lite nojiga tankar här också, både i graviditeten och hur livet kommer bli med att börja om igen 😀
Svar på tråden BF februari 2026 🌷