BF februari 2026 🌷
Jag har BF 2 mars, men har hängt med i tråden ändå ♥️
Beklagar missfallet Becca💔
Jag har BF 2 mars, men har hängt med i tråden ändå ♥️
Beklagar missfallet Becca💔
Är i vecka 7+1 idag. Men min mage är redan gigantisk kan inte ens dölja den, hur ska detta sluta 😅😅😅 fler som redan fått mage?
Jag mår så illa hela tiden, enda gången det känns ok är under tiden jag äter. Måste typ äta med max 2 timmars mellanrum om jag ska må "ok". Väntar jag längre spyr jag. Men spyr även efter jag äter ibland. Ingen mat känns god lever på färdiga sallader, pannkakor, barnyoghurt och majskakor. Jag längtar så tills jag kan få må bättre, det här tar verkligen bort glädjen i det hela. Jag känner mig helt avstängd på känslor på något vis.
Ursäkta gnäll igen har ingen annan stans att ventilera och var tvungen att få ur mig lite 😅❤️
Hej!
Jag hittade den här tråden och hakar gärna på om jag får! Jag är 40 år och bor med man och tre barn (och hund och två katter). Äldsta sonen fyllde nyss 18 vilket känns helt sjukt! Sedan en som snart fyller 16 och en som är 12. Jag har längtat efter en liten till sedan de var små men behövde utbilda mig, bygga karriären, skaffa hus med fler rum. Efter flytten när vi kände oss redo kom nedgången 2022 och 2023 när det inte passade att gå ner i inkomst. Allt tog längre tid än jag föreställt mig.
Jag har haft två missed abortions sedan vi började försöka för ett år sedan men hoppas det ska gå vägen denna gång. Jag har fått crinone och jag tror det gjort susen, jag vet att det var min kropp och inte kromosomfel hos embryona som gjorde det gick snett tidigare eftersom båda MA gick till på samma sätt med en konstig febertopp som sammanföll med att de dött (en gång exakt på dagen; de kunde mäta embryots ålder när det slutade växa och det var exakt den dagen jag åkte till akuten för kände att något gått riktigt fel, även om det inte konstaterades förrän två veckor senare - vården borde lyssna mer på kvinnor för vi vet så mycket mer än de tror) och väldigt få symptom över lag.
Beräknad förlossning är 5-7 februari (apparna visar litet olika), hade iaf ägglossning och DTD på Norges nationaldag. Vi spånar på norska namn 😄 men kan bli något helt annat också. Det känns hoppfullt för känner mig gravid på alla sätt denna gång och har fått se den lill* på ultraljud i vecka 8. Man såg inte så mycket men ett glatt pickande hjärta såg vi! En stor lättnad. Innan dess mådde jag dåligt av stressen men lugn sedan dess. Ska göra NIPT om litet mer än en vecka, det är nästa milstolpe.
Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron?
Är så sjukt rädd för att sluta med dem.
Det är så svårt med symtom. Jag tycker också det är olika var dag. Tycker jag mår kassare när jag sovit dåligt. Men jag mår aldrig riktigt illa heller utan bara att jag inte kan äta för att jag har sån olust till mat ibland. Jag har inte alls ömma bröst denna gången. Hade extremt med min första graviditet som blev ma, var smärtsamt att sitta i bilen med bälte på, förra gången ömma men avtog och denna gången inget (kanske lite stickningar i dem ibland).
Håller tummarna att tiden rusar förbi till nästa ultraljud 🙏❤️
Det är lite sjukt ändå hur det kan skilja så?!
Väldigt skönt att slippa illamående iallafall ♥️ men heller inte kul att typ behöva tvinga i sig mat..
Hjälp så ömma dem måste vart då 😮
Ja dito♥️♥️ har semester nästa vecka så tror tiden kommer gå fort!
Kanske de 😁
Jaa jag känner likadant kring ägg, väldigt bra näring🙏🏼 hoppas jag lyckas fortsätta klämma i mig dem innan och på jobbet.
åh spännande 😍 får du meddela hur det gick sen! 🙏🏼
Ultraljudet idag visade en liten 7+6 ❤️ Så nu väntar vi tre veckor till på nästa kik och blodprov för NIPT 🙏