Inlägg från: AlternativePea993 |Visa alla inlägg
  • AlternativePea993

BF februari 2026 🌷

Hejsan,

Har läst tråden sedan jag plussade men inte skrivit något eller så. Var på KUB idag. Allt såg bra ut än så länge, kunde se njurarna till och med. Allt satt där det skulle osv. Samt fick 1:20000 på samtliga trisomier. Så känner mig nöjd så 😊

Blev flyttade från 11/2 till 13/2. Men det får vi ju se hur det blir med det sen 😊 

Antingen hade jag en skicklig barnmorska eller bra vinkel på bebisen, för hon gav en 70/30 uppskattning på könet. Hon säger 70/30 en flicka. Om det stämmer vore det kul eftersom vi har en pojke som blir två i april nästa år, men det absolut viktigaste är en frisk bebis oavsett. Så hon sa "köp ingen rosa klänning än, utan vänta till RUL och se om det är rätt". Är 12+4 med en bebis på 66,7mm huvud till stjärt. Vad tror ni på hennes gissning? 😊

• AlternativePea993
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-06 20:28:31 följande:
    Så spännande, de säger att efter 12+4 är det ganska säkert att se könet ???? Jag har även hört att det är vanligare att bli framflyttad till senare bf med flicka och pojkar blir bakflyttade till tidigare bf. 

Så skönt att allt såg bra ut! Vi ska göra vårt på tisdag 🙈
    Jag håller tummarna för er ❤️
  • AlternativePea993

Testade att lägga upp ett par bilder i några grupper. En har svarat att det var en dålig bild och omöjligt att se. 

Fick massor av bilder så ska lägga upp några av de andra, trodde jag valde den bästa eftersom bebisen är helt i profil när de mätte nackspalt och längden. Inte för att det spelar någon roll egentligen, det är RUL snart 😊 men ja, jag var och handlade present till en nyfödd bebis och tittade en del på de gulliga flickkläderna Newbie har.

• AlternativePea993
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-10 09:54:17 följande:

Trots att vi tycker magen börjar smyga sig fram nu 13+0 så fick jag på mig ett par jeans som jag de första veckorna fick ha en hårsnodd i för att få igen. Jag köpte dem innan jag var gravid första gången och det har varit tajt att knäppa fram till nu 😅 

Blev nästan oroligt att det kanske inte växer, är alltid nervös inför ultraljud. Men har varit igång mycket i sommar så har kanske trots allt gått ner. Fostret är ju fortfarande litet 🥹

Det är ju så olika från dag till dag såhär tidigt. Testa ta på dem igen på kvällen 😉😄 men om du varit aktiv och igång, inte ätit frukost än osv kan ju magen upplevas helt platt.

Jag har fått en tydlig mage nu, i vecka 14 med andra barnet. Var på 50årsfest igår och tog på mig en klänning som gjorde magen ganska tydlig (den enda som fortfarande sitter bekvämt samt mycket stretch). En herre kommer fram och säger "jaha du blir bara tjockare och tjockare". Svarade "japp, tydligen", varpå han sa "det blir lätt så på semestern". Nu har vi gjort UL och KUB och börjat gå ut med graviditeten så blev inte så irriterad på honom och sa tillslut "ja, det ligger en liten bebis i magen". Och han sa "jo det misstänkte jag faktiskt".

Kände dock att "har vi inte lärt oss att man inte frågar sådant?!". IBS?! IVF gör det flesta svullna. Kanske bara har ätit gott hela sommaren?
Svar på tråden BF februari 2026 🌷