Inlägg från: Anonym (Babs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babs)

BF februari 2026 🌷

Stort grattis till alla er som väntar barn i februari! ❤️

Jag ansluter mig gärna till tråden, har BF 1/2 och är alltså i vecka 6+4. Ingen vet förutom min man, och det känns fortfarande lite overkligt. Det gick snabbt, på första försöket vilket jag aldrig hade kunnat tro! Är också äldre (kring 35) och har ett barn i tonåren sen tidigare. Så det här blir en liten sladdis. Har inte så mkt tydliga symptom, är extra trött och har ömma bröstvårtor. Och blir lite yr när jag tränar på gymmet. Men inget illamående, vilket känns konstigt för med mitt första barn mådde jag förskräckligt illa. Men försöker njuta och vara tacksam. 🙏

Har varit på första inskrivningssamtalet hos barnmorskan. Var där bara två dagar efter att jag plussat så hade knappt tagit in att jag var gravid. 😅 Nu väntar jag på nästa besök om ungefär en månad, och därefter att få tid till KUB. Fram tills dess känns det som att det inte är så mycket att göra, annat än att försöka hålla sig från att berätta haha. 😅 Vi har sagt att vi ska försöka vänta till efter 12 fullgångna veckor. Men det är svårt! Speciellt när man blir bjuden på mat, var på fest nyligen och blev bjuden på massa kallskuret, tror inte att någon la märke till att jag inte åt men det känns som att det står skrivet "gravid" i pannan på en! 😅🙈

Ska bli så kul att följas åt här i tråden! 💕

• Anonym (Babs)

Sänder en varm tanke till er med traumatiska erfarenheter bakom er, och till dig i tråden som nyss fick missfall. Beklagar verkligen! ❤️

Jag är nu i vecka 7+1 och mår ganska bra förutom lite yr och trött. Illamåendet lyser fortfarande med sin frånvaro vilket gör mig lite orolig, men jag försöker att inte övertänka. Hur är det med er andra i tråden? Har ni mkt symptom?

Sen såg jag i en annan BF-tråd att de hade gjort en lista med alla användare och BF-datum. Ska vi också göra det? Jag kan börja i så fall, så får man kopiera och fylla på. 😊

1/2 Anonym (Babs)

• Anonym (Babs)

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

• Anonym (Babs)
    Jag klistrar in BF-listan från längre bak i tråden. Ni som är nya kan gärna lägga till er om ni vill. Jag ber om ursäkt om det är någon som står med i listan, men som fått missfall och hoppat av tråden. Men ni är kanske inte inne och läser ändå. ❤️ Fick scrolla tillbaka ända till sida 16 av 25 för att hitta listan, så den har ju inte uppdaterats på ett tag.

1/2 Babs
    7/2 Bexkex
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 A-Ö
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon
  • Anonym (Babs)

Välkomna alla nya! 🤗

Jag blev flyttad några dagar så nytt BF är i slutet av januari, men jag hänger kvar här för jag tror helt klart att det blir en februaribebis. Gått in i vecka 11 nu och måste också äta hela tiden för att inte må illa. Men kräks inte tack och lov. Det enda jobbiga med att behöva äta så ofta är egentligen att jag oroar mig över min vikt. Har några extra kilon från början så ska/bör typ inte gå upp något. Är det någon av er andra som redan gått upp något? Jag ligger på +0,5 kg än så länge. Men det syns absolut inte att jag är gravid, ser ut helt som vanligt 😅 Ska bli spännande att se när gravidmagen poppar.

• Anonym (Babs)

Är det fler än jag som haft blödningar? Jag är i vecka 12 och har de senaste 2-3 veckorna vid flera tillfällen haft blodblandade flytningar. Jag har inte blivit jätteorolig för det är så lite, och jag har absolut inte ont eller känner något annat konstigt. Så jag tror inte att det är missfall (enligt 1177 kan blödningar ha många olika orsaker) men lite besvärande är det förstås. Ska ringa barnmorskan på måndag och höra om hon tycker att det ska kollas upp. Någon annan som varit med om liknande?

• Anonym (Babs)

Tänkte bara uppdatera lite kring mina blödningar, kanske kan lugna någon annan som är orolig. Barnmorskan sa att det är jättevanligt i den graviditetsålder jag är i nu (v.12) och då jag varken har smärta eller blöder mycket (bara som rosa/rödstrimmiga flytningar) är det ingen fara. Beror troligtvis på sköra slemhinnor. ❤️

I övrigt har mina symptom i princip helt gått över. Är lite mer hungrig och behöver fler mellanmål, men illamåendet, yrseln, de ömma brösten och den värsta tröttheten har gått över. Så skönt, framför allt eftersom jag gärna vill träna och det går nu lättare. 🥰

Såg att någon också frågade om molvärk/växtvärk. För mig var det också precis i början, första kanske 2-3 veckorna efter att jag plussat som jag kände av det. Efter det har jag inte känt något alls i livmodern.

• Anonym (Babs)

Ser att ni diskuterar kring kub och nipt. Alla gör såklart som de själva känner är bäst. Har full förståelse för er som fått dåliga besked tidigare. Hade det hänt mig så hade jag nog också velat göra alla tester som finns! ❤️ I min region får man kub gratis, och skulle det visa på avvikelser så går man vidare med nipt. Jag har valt att följa regionens program, har lämnat blod för kub och fått tid för ultraljudet i vecka 13+5. Om vi får bra resultat på kub kommer vi inte betala för nipt. Det här känns rätt för oss, väljer att lita på vården och inte göra för mycket egna efterforskningar på nätet (jag blir bara orolig då). Men som sagt, allt väljer ju såklart det som känns bäst för dem! ❤️

Någon frågade också om besöksintervallerna. Jag är omföderska men jag tycker inte att det känns för glest mellan besöken. Hade första i vecka 6, andra i vecka 10 och nästa blir i vecka 16. Efter det har jag ingen koll på när nästa besök blir. Men känner mig väl omhändertagen på barnmorskemottagningen och är säker på att jag skulle få komma dit på extra besök när som helst om jag behövde det. 😊

• Anonym (Babs)

Jag tror att jag också är i spökveckorna. Enda symptomen jag har är att jag behöver gå upp och kissa på natten samt att jag är gasig och har halsbränna. Halsbrännan är för övrigt nytillkommen typ de senaste 2 veckorna. Hallå det känns liksom för tidigt för det?! Finns ju inte en chans att livmodern trycker på magsäcken ännu. 😅

12+3 idag och räknar också ner dagarna till UL! 🥰

• Anonym (Babs)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-20 13:55:19 följande:
    Tack 💕

Jag mår också väldigt mkt som vanligt, lite extra trött på eftermiddagarna och får ofta yrsel när jag reser mig upp men annars mår jag toppen rent fysiskt. Känner mig inte alls gravid så jag hoppas det finns nåt i magen när vi ska på ultraljud om några veckor 🙈

BF är helt otroligt nog exakt samma datum som när vi förlorade vår lilla pojke, 24/2. Helt sjukt, måste vara meningen  🙏🏻🌈💕 
    Oj wow, måste verkligen vara meningen att det kommer ett litet syskon till er änglapojk på samma dag!🥺❤️
Svar på tråden BF februari 2026 🌷