Inlägg från: Anonym (Enlitentill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enlitentill)

BF februari 2026 🌷

Hej hej.
    Jag hoppar in här då jag är gravid och har bf 18 februari.
    Jag har varit så orolig för missfall och min temp har sjunkit jättemycket i ett par dagar. Men idag har den höjts lite och jag har gått över till 2-3 veckor på cb med veckoindikatorn. Så jag blir med här och hoppas att det går vägen helt enkelt 😅

Jag är 38 år så lite äldre. Om detta går vägen så blir detta mitt fjärde och absolut sista barn. Har en bakgrund med missfall, utomkvedeshavandeskap (operetat bort ena äggledaren) och försenat missfall.

Mina symtom än så länge är lite illamående ibland, ömma bröst. Har även ganska ont i magen ofta (vilket inte är ett så bra tecken kanske)

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-14 08:18:45 följande:

Välkommen! 

Vi har samma bf, också vår sista ❤️

Det kan vara en bra idé att sluta tempa för det kan ge extra oro, vet en som hade en lång dal i tempen efter positivt test och det gick bra 🥰
    Jag har också lite ont i magen som oroar mig ibland, men det verkar flyta runt lite så hoppas det är lite växtvärk och hormoner som påverkar tarmarna. 

Vi hoppas det är massa sticky beans ????🙏🥰

Tack så kul att vi har samma bf 😁🥰

Tempen blir liksom automatisk med min klocka, tror inte jag har mental styrka att låta bli att gå in att kolla på den 😅😅 men samtidigt kanske man inte ska lita helt på Tempen på klockan heller.

Jag tycker min smärta lutar mer åt höger sida hela tiden även om det hoppar runt lite så blir orolig för x igen. Det tråkiga är att jag inte minns vilken äggledare de tog bort för det var ca 12-13 år sen.😅😅 Fanns inte med på 1177 heller. 

Ja nu hoppas vi på det 🙏🙏❤️❤️
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-14 08:54:55 följande:

Min klocka är också ute och åker berg och dalbana 😂

Så jobbigt! Jag var inne med sonen tidigt för jag hade ont höger sida och det de såg då att det var vätska i ägggstocken där ägget släppt som tydligen kunde svida. 

Hoppas det lättar, blir det värre får du ju söka för nerverna om inte annat 🥰

Ja det är så dumt att lita på dem egentligen men man blir så manisk i detta 😅😅

Det kanske är något sådant för mig också, men som du säger det händer ju mycket i magen nu så det kanske inte så konstigt att det gör ont.

Ja jag har tänkt att ringa i vilket fall lite längre fram för nu syns det inget på ultraljud ändå, står i preglife som jag använder mig av 4+2 så ett pepparkorn är allt som finns där inne 😅🤣 Tänkte söka efter v.6 om jag inte får akut ont ❤️
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-14 17:04:30 följande:
    Låter klokt! Vi ska hålla oss till 8+ innan ultraljud. Visst vill vi se tidigt men känns som det är mer att förlora när man väl sett något 🥹 Har sån skräckblandad relation till ultraljud.
    Jo men samma här mitt försenade missfall så jag ett hjärta ticka i vecka 6. Men det gick ju inte vägen ändå.
  • Anonym (Enlitentill)
    ananaspajas skrev 2025-06-15 22:43:19 följande:

Tyvärr blev det missfall denna gången också 💔(fick första missfallet i slutet av mars). Skulle varit i 6+0 idag men nu blöder jag och har smärtor. Så nu ska jag sörja lite men försöka att inte deppa ihop för mycket utan ta nya tag igen. Som min man säger, "upp på hästen igen" i dubbel bemärkelse😉 Känner mig tacksam att jag bara är 25 år och har många år på mig.

Jag önskar er alla lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er alla, och för er som det inte gör det för så vet ni att ni inte är ensamma❤️

Beklagar 💔💔 lycka till med fortsatta försök ❤️❤️
  • Anonym (Enlitentill)

1/2 Anonym (Babs)
    18/2 Enlitentill 

Ja kul idé 🙂 fortsätter på listan nu.
    Jag är bara på 4+4 än så länge.
    Mina symtom är ömma bröst, mycket flytningar, typ som  värmevallnigar  😅 och lite illamående ibland. Sen även ont i magen till och från hela tiden som jag är lite orolig för emellanåt.

• Anonym (Enlitentill)
    ungmo98 skrev 2025-06-16 20:43:54 följande:

Lägger till mig i listan!! :) 

Har börjat fundera på hur jag ska komma undan hela sommaren utan alkohol? är ingen stordrickare, men tar nästan alltid ett glas bubbel med vänner. Även om jag ska köra bil, så svårt att slippa undan för det?
    Har ni några tips? 

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    24/2 ungmo98

Hmm detta kanske är svårt med bubbel. Men om du har en egen flaska kvar av det du brukar dricka. Sköljer ur den byter innehållet till alkoholfritt i samma färg.
    Eller att du håller på med en utmaning och ska typ vara nykter i 75 dagar lr något sådant, du kan ju lägga till lite andra saker som du kan tänka dig att avstå kanske godis mm.. just när ni träffas iaf 😅
    Det är det enda jag kan komma på 😂❤️
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Rekommenderar preglife. Tycker jag är jättebra 🙂
  • Anonym (Enlitentill)
    MrsHoppas skrev 2025-06-19 07:18:12 följande:

Idag är jag glad!! Har varit så nervös och ta ett digitalt test med veckoindikator och inte vetat när jag ska ta det för att få 3+.. Men jag tog ett idag på vecka 5+3 och fick der! 😁 vilket får mig att slappna av lite. 
    När man inte ha några symtom blir man så nojig hela tiden att det ska ha stannat av eller nåt..

Hur går det för er andra som är i vecka 6? ❤️

Å kul 😍 är verkligen en milstolpe när man får 3+ 🥳
    Jag fick fortfarande 2-3 idag 🥲 men är på 5+0 så det är väl inte så ovanligt... Men man blir ändå nojig 😅
  • Anonym (Enlitentill)
    MrsHoppas skrev 2025-06-19 10:30:16 följande:
    Ja verkligen 🤩 
    Ååh men den ändras nog snart! Ska du testa igen om några dagar? 
    Jag hade inte tänkt testa idag men har tänkt att vänta några dagar hela tiden, men det slutar med att jag testar i princip varje dag istället 🙈 så antar att jag testar igen imorgon 😅😅 ska försöka vänta tills lördag 😜😂
Svar på tråden BF februari 2026 🌷