Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-30 07:44:08 följande:
Det är så hemskt att man ska behöva känna oro över hur utsatta flickor kan vara 💔 Man önskar ju att världen skulle vara lika trygg för alla!
Jag förstår att man såklart tar sig an uppgiften när man får en flicka, jag var övertygad om att vår första var en flicka och så taggad på det också 🥰
Att flickor kan vara minst lika tuffa är ingen tvekan 😅
En av varje har väl sin charm liksom systrar / bröder har sin 😍❤️
Jag är ändå lite tacksam på ett vis att vår bara kommer vara 16 månader när lillebror kommer, han kommer inte vara lika medveten som en tvååring kan vara. Men känner också lite skuld att han ska dela oss med lillebror så nära.
Ja Sverige är generellt en tuffare plats att växa upp på idag än när jag var barn. 80 talist. Tuffare krav och förutsättningar för pojkar och flickor. Dock är det mer jämställt idag i alla fall på de flesta plan, framförallt inställningen hos folk generellt.
Planen var att de skulle bli tätare men nu gick det inte tyvärr. Vägen till första barnet var lång. Nr 2 nu inte lika lång men tog tid och kicka igång kroppen efter amningen, ville amma så länge det kändes som att hon behövde det. Blev 11 mån men första 3,5 mån var kämpigt pumpade som en besatt. Gjorde inte annat än pumpade och matade typ..Ren pärs men till slut växte hon in i det, sen var det njutbart till sista 1-2 månaderna Sen tog mensen lite tid innan den kickade igång ordentligt m.m.
V17+ nu. Nästa ultraljud om 2 v. Ska nog ta reda på kön då. Mest för storasysters skull. För se om vi har nått gender reveal party så att säga.. Allt för och fira tycker jag är kul och skapar minnen. Gjort Graviditets foton ramade in ultraljuds foton m.m.