LineZZZ13 skrev 2025-08-03 12:39:07 följande:
Hej!
Vad fint att du kan se fram emot att börja om och se det mysiga! Hur tog syskonen det när du berättade?
Förstår din oro. Det kommer troligen se helt fint ut, det är ju de vanligaste men oron finns ju där ändå.
Ja, lite stöd, kändes som.kag bodde på kvinnokliniken kuratorsmottagning ett tag. Men det var tills jag bestämde att behålla..sen dess inget stöd.
Jag är helt ensam i det här. Sambon vill varken ha mig eller barnet. Har inte ens kunnat berätta för de stora barnen än... Vet inte hur jag ska lägga fram det. Livrädd för alla förändringar det kommer innebära på jobbet och har inte berättat för chefen än.
Mycket korta stunder kan jag ibland se en bebis framför men för det mest inte. Barnets pappa har också förmedlat under graviditeten hur mycket detta förstär hans och våra barns liv.
syskonen blev jätte glada, de längtar och ser fram emot ett litet syskon väldigt mycket!
så ledsen jag blir när jag läser om din situation♥️ ingen ska behöva känna sig ensam.. vad är det som gör att du inte kan berätta till de stora barnen?
tänker att det kan vara skönt att berätta till någon och kanske där igenom få dela glädje?
så otroligt påfrestande det måste vara att få höra sin sambo säga sådär, speciellt när man bestämt sig för att behålla.. livet stannar ju liksom inte upp bara för att man får ett till barn, även om det innebär förändringar i familjesituationen. Har aldrig hört och kan inte tänka mig att någon normal förälder sagt att de ångrar någon av sina barn, oavsett om det var planerat eller oplanerat.
Bra att du fick hjälp i början, men det låter som att du fortfarande behöver stöttning.. kan du inte få det från din sambo så tycker jag att du ska prata med din barnmorska igen, det finns hjälp att få♥️