• Anonym (Regnbågs hopp)

Positivt graviditetstest vid BIM, negativt 1 vecka senare. Går på progesteron tabletter, hjälp??

Hej!

Som rubriken lyder, jag testade positivt någon dag innan missad mens, fick positivt på rfsu, Clearblue digital och Clearblue testa tidigt. Jag började direkt ta progesteron tabletter 2 ggr om dagen, då min läkare ordinerade det. Allt har gått så bra, ingen blödning, ömma bröst, illamående och trötthet. Men sen tog jag några till test, jag ville så gärna se stegring i testen, då jag haft 3 tidigare tidiga missfall. Och alla testerna var negativa. Jag blev så sjukt förvånad och känner mig så orolig. Är det ett till missfall eller är det dåliga test? Fortfarande ingen blödning eller smärta och brösten ömmar och illamåendet består. Någon som varit i samma sits och det gått bra?

• Svar på tråden Positivt graviditetstest vid BIM, negativt 1 vecka senare. Går på progesteron tabletter, hjälp??
  • Anonym (An)

ta ett digitalt test så vet du, om det ör negativt är du tyvärr inte gravid längre. Väldigt vanligt tyvärr att det inte fäster riktigt så man precis hinner se ett positivt innan det försvinner. Progesteron ger graviditetsymptom och kan även hindra blödning från att komma igång, men även utan prog kan det ta någon vecka eller så innan blödningen börjar. 

• Anonym (qwerty)

Sannolikt missfall. 

Svar på tråden Positivt graviditetstest vid BIM, negativt 1 vecka senare. Går på progesteron tabletter, hjälp??