• LinaPer

Han hör inte av sig, intresserad?

Jag är ganska ny på internet dejting. Jag har haft kontakt under en längre tid med en man jag finner både attraktiv och intressant.

Mitt bekymmer är att när det ?tystnat? är det jag som inlett nytt samtalsämne. Han svarar alltid artigt och skriver ibland någon kortare följdfråga. Men det känns som det inte går framåt, han har inte nämnt något om att ses. Även nu när det tystnat och jag medvetet inte skrivit något,  hör han inte av sig. Vi har ändå skrivit någon/några månader.

Bör jag bara strunta i han och ta för givet att han inte är intresserad? Är så svårt att veta tycker jag när vi inte träffats och han alltid svarar på det jag skriver.

Jag är som sagt intresserad och brukar inte känna så ofta på nätet därför tycker jag det är extra svårt. 

Har ni varit med om liknande eller hur hade ni agerat? Bör jag strunta i honom eller behöver man pusha på lite mer vid internet dejting?

Är som sagt ganska ny på allt detta?
  • Svar på tråden Han hör inte av sig, intresserad?
  • Anonym (Volvo)

Har du föreslagit att ni ska träffas? Om inte så är det dags att göra det så att du på riktigt visar att DU är intresserad.  
    Artighetsfraser i allmänhet skapar ingen attraktion eller intresse utan man måste själv ta ansvar att driva det framåt och visa att man vill mer än prata om vädret. 

Testa  och fråga vad han vill och om han vill ses och se vad du får för svar.  Antingen nappar han eller så är det inget mer än artighet som finns .

• LinaPer

Jag har skrivit det som förslag, att det kanske är dags att ses eller ringa. Då har jag mer fått ett artigt svar som att han instämmer. Men efter det händer ingenting, han tar inte tag i det eller är drivande och jag har inte vågat pusha på mer om det är så att han inte är intressera.

• Anonym (Volvo)
    LinaPer skrev 2025-06-03 00:33:29 följande:

Jag har skrivit det som förslag, att det kanske är dags att ses eller ringa. Då har jag mer fått ett artigt svar som att han instämmer. Men efter det händer ingenting, han tar inte tag i det eller är drivande och jag har inte vågat pusha på mer om det är så att han inte är intressera.

Då är det bara att tacka och gå vidare  . Då är han inte särskilt intresserad.  Troligen pratar han med flera andra samtidigt och möjligt är hans intresse hos någon annan.  
  • Mkay

Jag skulle lämnat det lite och låta honom komma till mig. se om han initierar något när det varit tyst ett tag. är han intresserad så kommer han höra av sig, om han inte hör av sig så är han inte intresserad. Simple as that. 

Du har tydligt visat att du är intresserad och även pratat om att ses osv. Nu är det dags för honom att visa intresse tillbaka genom att åtminstone initiera konversationer: 

Gör han det så skriver du efter några fraser fram och tillbaka ett förslag om dag att ses på och förslag på aktivitet. Exempelvis:  ?Vill du ses på en promenad på lördag?? Eller ?Vill du gå till en bar X på lördag och ta en öl? Har velat testa den baren ett tag nu? 

Är det rätt så är det lätt. Jag har dejtat mycket online och via appar och haft svårt med likande grejer som dig. Insåg när jag träffade min nuvarande fästman att den frasen faktiskt är sann, är personen intresserad så kommer den försöka se till att det blir något av det :) 

• Anonym (Olivia)

Skulle tippa på att det finns två svar på denna frågan;

1. Han är inte alls intresserad av dig men artig när du hör av dig eller så håller han dig i bakgrunden under tiden som han utforskar vattnet. Släpp honom. 

2. Han är försiktig och saknar initiativförmåga. Här behöver du ställa dig själv frågan om det är en sådan person du ser dig själv leva med, för dessa egenskaper lär inte försvinna. Om du inte vill leva med en person med dessa egenskaper, släpp honom. 

Lycka till i letandet efter en livspartner :)

• Anonym (nej)

Han är inte intresserad tyvärr.

• Vi är två

Släpp honom, kan tom vara så att han inte alls är intresserad av att dejta utan har det som ett intresse att bara skriva.

Svar på tråden Han hör inte av sig, intresserad?